Companii

Planurile Sanofi-Aventis pentru fabrica Zentiva: productie pentru Germania si relansarea Gerovital

Planurile Sanofi-Aventis pentru fabrica Zentiva: productie pentru Germania si relansarea Gerovital

Dan Ivan, country head al Sanofi-Aventis: Gerovital este aparent un produs neglijat. Exista cereri care vin din afara pentru relansarea acestui brand.

29.10.2009, 23:26 655

Sanofi-Aventis, cu afaceri anuale de 28 de miliarde de euro, vatransfera productia in fabrica bucuresteana pentru un medicamentdin urologie care va fi vandut numai in Germania.

"Avem capacitate libera si analizam posibilitati de completare aacesteia", a spus Margareta Tanase, directorul de operatiuniindustriale al Zentiva Romania. Producatorul are o capacitate de100 mil. unitati comerciale anual, din care se utilizeaza 70-80%.Productia pentru acest medicament urmeaza sa fie demarata lainceputul lui 2010. De asemenea, compania analizeaza posibilitateatransferarii productiei si pentru alte produse, despre care nu adat detalii. Reprezentantii Zentiva nu au precizat nivelulvanzarilor estimate pentru acest nou medicament.

Revin exporturile si apetitul pentruachizitii

Fabrica nu a avut exporturi in ultimii patru ani, productiafiind destinata pietei interne. De asemenea, compania are in vedererelansarea medicamentului Gerovital pe pietele externe. Marca decosmetice Gerovital este produsa de Farmec si Gerovital Cosmetics,iar medicamentul Gerovital H3 este produs de Zentiva.

"Gerovital este aparent un produs neglijat. Exista cereri carevin din afara pentru relansarea acestui brand", a spus Dan Ivan,country head al Sanofi- Aventis si presedintele consiliului deadministratie al Zentiva Romania.

El a precizat ca potentialul pentru Gerovital este de "zeci demilioane de lei" atat la export, cat si pe piata interna. Acumvanzarile produsului sunt de sub 1 mil. euro.

Compania analizeaza posibilitatea de noi achizitii pe piatalocala, parte a strategiei globale.

Reprezentantii Sanofi-Aventis au spus ca au trimis catrecomisiile de analiza din cadrul grupului o propunere de achizitiedin Romania, fara a preciza daca este vorba de un producator sau deun portofoliu de produse. Referitor la procesul de integrare,inceput in luna martie si finalizat in septembrie, Ivan a spus cacele doua echipe de management s-au asezat la masa pentru a gasi osolutie, astfel ca a durat putin mai mult. "Au existat putinepozitii care s-au suprapus, forta de vanzari fiind aproape 100%complementara", a spus Ivan.

Patru divizii care ruleaza 190 mil. euro

Afacerile cumulate ale Sanofi-Aventis si Zentiva creeaza cel maimare jucator din piata de medicamente cu vanzari anuale deaproximativ 190 mil. euro si o cota de piata in jurul a 10%.

Pe piata locala, in cadrul firmei lucreaza 900 de angajati, dincare 400 in zona comerciala si 500 in cea industriala(productie).

La nivelul companiei, vanzarile sunt impartite intre medicamenteinovative (108 milioane de euro), generice (39 mil. euro), OTC-uri(35 mil. euro), vaccinuri (7 mil. euro). Cele patru categoriireprezinta diviziile in care firma este structurata. In ceea cepriveste aspectele legale si comerciale, Sanofi-Aventis si Zentivaraman independente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO