Planurile Sanofi-Aventis pentru fabrica Zentiva: productie pentru Germania si relansarea Gerovital

Autor: Ioana David 29.10.2009

Grupul Sanofi-Aventis, care anul acesta a preluat compania ceha Zentiva, proprietarul fostei fabrici Sicomed, a finalizat integrarea operatiunilor celor doua companii pe piata piata locala si a trasat planurile pentru perioada urmatoare.



Sanofi-Aventis, cu afaceri anuale de 28 de miliarde de euro, va transfera productia in fabrica bucuresteana pentru un medicament din urologie care va fi vandut numai in Germania.

"Avem capacitate libera si analizam posibilitati de completare a acesteia", a spus Margareta Tanase, directorul de operatiuni industriale al Zentiva Romania. Producatorul are o capacitate de 100 mil. unitati comerciale anual, din care se utilizeaza 70-80%. Productia pentru acest medicament urmeaza sa fie demarata la inceputul lui 2010. De asemenea, compania analizeaza posibilitatea transferarii productiei si pentru alte produse, despre care nu a dat detalii. Reprezentantii Zentiva nu au precizat nivelul vanzarilor estimate pentru acest nou medicament.

Revin exporturile si apetitul pentru achizitii

Fabrica nu a avut exporturi in ultimii patru ani, productia fiind destinata pietei interne. De asemenea, compania are in vedere relansarea medicamentului Gerovital pe pietele externe. Marca de cosmetice Gerovital este produsa de Farmec si Gerovital Cosmetics, iar medicamentul Gerovital H3 este produs de Zentiva.

"Gerovital este aparent un produs neglijat. Exista cereri care vin din afara pentru relansarea acestui brand", a spus Dan Ivan, country head al Sanofi- Aventis si presedintele consiliului de administratie al Zentiva Romania.

El a precizat ca potentialul pentru Gerovital este de "zeci de milioane de lei" atat la export, cat si pe piata interna. Acum vanzarile produsului sunt de sub 1 mil. euro.

Compania analizeaza posibilitatea de noi achizitii pe piata locala, parte a strategiei globale.

Reprezentantii Sanofi-Aventis au spus ca au trimis catre comisiile de analiza din cadrul grupului o propunere de achizitie din Romania, fara a preciza daca este vorba de un producator sau de un portofoliu de produse. Referitor la procesul de integrare, inceput in luna martie si finalizat in septembrie, Ivan a spus ca cele doua echipe de management s-au asezat la masa pentru a gasi o solutie, astfel ca a durat putin mai mult. "Au existat putine pozitii care s-au suprapus, forta de vanzari fiind aproape 100% complementara", a spus Ivan.

Patru divizii care ruleaza 190 mil. euro

Afacerile cumulate ale Sanofi-Aventis si Zentiva creeaza cel mai mare jucator din piata de medicamente cu vanzari anuale de aproximativ 190 mil. euro si o cota de piata in jurul a 10%.

Pe piata locala, in cadrul firmei lucreaza 900 de angajati, din care 400 in zona comerciala si 500 in cea industriala (productie).

La nivelul companiei, vanzarile sunt impartite intre medicamente inovative (108 milioane de euro), generice (39 mil. euro), OTC-uri (35 mil. euro), vaccinuri (7 mil. euro). Cele patru categorii reprezinta diviziile in care firma este structurata. In ceea ce priveste aspectele legale si comerciale, Sanofi-Aventis si Zentiva raman independente.