Piaţa de francize din România care cuprinde peste 400 de concepte de activitate, se îndreaptă spre afaceri de trei miliarde de euro până la finalul anului şi are potenţial să se dubleze în următorii cinci ani, interesul antreprenorilor către franciză ca metodă de scalare a businessului devenind din ce în ce mai mare pe măsură ce domeniile au devenit tot mai variate.
„Avem loc de creştere pe toate domeniile de activitate, dar se observă cu precădere o preferinţă pentru segmentele HoReCa şi de servicii unde se remarcă o creştere mai accentuată. În ultimii doi ani interesul antreprenorilor a crescut şi au început să se uite tot mai mult la franciză ca metodă de scalare a businessului“, spune Paul Voicu, managing partner francize.ro, companie de consultanţă în domeniu. El a fost prezent ieri la prima ediţie a Forumului Investitorilor în Franciză, prima ediţie a evenimentului organizat de Ziarul Financiar, care a reunit circa 300 de participanţi.
Partenerii evenimentului au fost Banca Transilvania, 5aSec, Amazing Jewelry, Expense Reduction Analysts, Ingloot, Institute of Microtraining, Inventure, Hitio, logiscool, LMI, Oro Toro, Pizza Hut, Reisswolf, Subway, Studio 20, parteneri suport Champollion şi Crama Domeniile Panciu.
Cu toate că piaţa înglobează atât branduri româneşti, cât şi branduri internaţionale, românii sunt mai atraşi de cele din afara ţării, astfel că peste 60% din piaţă este deţinută de brandurile internaţionale. „Avem o varietate foarte mare de francize, putem să alegem branduri de la zero angajaţi la mai mulţi angajaţi, de la investiţii mici la investiţii în care cerul este limita, ideea este să ne stabilim mixul de finanţe, de risc şi de implicare pe care fiecare îl poate realiza“, adaugă Paul Voicu.