♦ „Turiştii care îşi planifică acum astfel de ieşiri sunt din ce în ce mai avizi de informaţii ce ţin de acest domeniu de activitate“.
Pandemia de COVID-19 a afectat considerabil industria vinului din România, în special turismul viticol, care până la izbucnirea crizei mergea pe o pantă ascendentă, având în vedere că românii deveneau din ce în ce mai interesaţi de licoarea lui Bachus. Efectele crizei au redus anul acesta numărul turiştilor care alegeau experienţa unei vizite la cramă.
„Cramele au început să fie mai atente la turismul viticol, să fie mai deschise pentru că turiştii, pe lângă pachetele de degustare, vin la cramă şi să cumpere vin, iar în situaţia dată, cu restaurantele în mare parte închise, astfel de vânzări sunt mai mult decât bine-venite. Pe de altă parte, sunt crame care ocazional refuză grupuri din cauza zvonurilor de noi valuri de infectări. Însă indiferent de situaţie, este bine că ia amploare acest segment. Acest moment a restrâns numărul experienţelor gastronomice, dar şi de relaxare care se pot face la o crama“, spune pentru ZF Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro şi Revino.ro.