Pandemia a afectat turismul viticol, o sursă importantă de venit pentru crame: O mai bună infrastructură, drumuri, unităţi de cazare, restaurante sunt necesare pentru a putea face genul acesta de turism mai atractiv. În România sunt peste 250 de crame, iar dintre acestea doar 100 de crame fac turism viticol

Autor: Miruna Diaconu 10.08.2020

♦ „Turiştii care îşi planifică acum astfel de ieşiri sunt din ce în ce mai avizi de informaţii ce ţin de acest domeniu de activitate“.

Pandemia de COVID-19 a afectat considerabil industria vinului din România, în special turismul viticol, care până la izbucnirea crizei mergea pe o pantă ascen­dentă, având în vedere că românii deveneau din ce în ce mai interesaţi de licoarea lui Bachus. Efectele crizei au redus anul acesta numărul turiştilor care alegeau experienţa unei vizite la cramă.

„Cramele au început să fie mai atente la turis­mul viticol, să fie mai deschise pentru că turiş­tii, pe lângă pachetele de degustare, vin la cramă şi să cumpere vin, iar în situaţia da­tă, cu restaurantele în mare parte închise, ast­fel de vânzări sunt mai mult decât bine-­venite. Pe de altă parte, sunt crame care ocazional refuză grupuri din cauza zvo­nu­rilor de noi valuri de in­fectări. Însă indiferent de situa­ţie, este bine că ia amploare acest seg­ment. Acest moment a restrâns nu­mă­rul expe­rienţelor gastronomice, dar şi de relaxare care se pot face la o crama“, spune pentru ZF Alina Iancu, fon­­dator CrameRomania.ro şi Re­vino.ro.