Companii

Michael Jaeger, membru al consiliului Rewe International AG, proprietarul Penny: Investim 130 de milioane de euro în România în 2023. Mai mult de o treime din investiţiile la nivel de grup merg către piaţa locală

Michael Jaeger, membru al consiliului Rewe International AG: În România, investim mai mult decât în toate celelalte ţări în care suntem prezenţi pentru că ne-am propus să ajungem la 600 de magazine în 2029.

Michael Jaeger, membru al consiliului Rewe International AG: În România, investim mai mult decât în toate celelalte ţări în care suntem prezenţi pentru că ne-am propus să ajungem la 600 de magazine în 2029.

Autor: Florentina Niţu

11.05.2023, 09:00 301

♦ Penny, companie activă pe segmentul de discount, şi-a majorat cifra de afaceri cu 33% anul trecut, un ritm de două ori mai rapid decât inflaţia, semn că a existat o creştere şi în volum ♦ Rezultatele au fost susţinute însă şi de expansiunea alertă.

Penny România, retailer cu profil discount deţinut de grupul ger­man Rewe, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 7,2 mili­arde de lei, în creştere cu 33% raportat la 2021. Avansul vine ca urmare a extinderii reţelei de magazine, a creşterii numărului de clienţi, dar şi a inflaţiei, potrivit lui Daniel Gross, CEO-ul com­paniei.

„Anul 2022 a fost special, dar am reuşit să creştem cifra de afaceri cu 33% faţă de 2021, un nivel record. Inflaţia a fost 16% în sortimentul nostru, în linie cu inflaţia naţională. Creşterea preţurilor nu s-a reflectat în coşul de cumpărături (mai puţine bunuri – n.red.), ci în valoarea bonului mediu, care a crescut doar cu 10%. Clienţii s-au îndreptat spre produse cu preţ mai mic şi gramaj mai mic“, a spus Daniel Gross, CEO al Penny România, în cadrul unei conferinţe de presă.

Cea mai mare parte a creşterii retailerului cu profil discount vine însă din majorarea numărului de clienţi cu 12,3%, a completat Gross. Avansul de două cifre al numărului de clienţi este unul istoric, iar trendul se menţine şi în prezent, a mai spus el. Această evoluţie vine în contextul în care românii au căutat anul trecut preţuri mai mici, iar discounterii mizează în general în politica lor tocmai pe acest aspect.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO