Michael Jaeger, membru al consiliului Rewe International AG, proprietarul Penny: Investim 130 de milioane de euro în România în 2023. Mai mult de o treime din investiţiile la nivel de grup merg către piaţa locală

Autor: Florentina Niţu 11.05.2023

♦ Penny, companie activă pe segmentul de discount, şi-a majorat cifra de afaceri cu 33% anul trecut, un ritm de două ori mai rapid decât inflaţia, semn că a existat o creştere şi în volum ♦ Rezultatele au fost susţinute însă şi de expansiunea alertă.

Penny România, retailer cu profil discount deţinut de grupul ger­man Rewe, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 7,2 mili­arde de lei, în creştere cu 33% raportat la 2021. Avansul vine ca urmare a extinderii reţelei de magazine, a creşterii numărului de clienţi, dar şi a inflaţiei, potrivit lui Daniel Gross, CEO-ul com­paniei.

„Anul 2022 a fost special, dar am reuşit să creştem cifra de afaceri cu 33% faţă de 2021, un nivel record. Inflaţia a fost 16% în sortimentul nostru, în linie cu inflaţia naţională. Creşterea preţurilor nu s-a reflectat în coşul de cumpărături (mai puţine bunuri – n.red.), ci în valoarea bonului mediu, care a crescut doar cu 10%. Clienţii s-au îndreptat spre produse cu preţ mai mic şi gramaj mai mic“, a spus Daniel Gross, CEO al Penny România, în cadrul unei conferinţe de presă.

Cea mai mare parte a creşterii retailerului cu profil discount vine însă din majorarea numărului de clienţi cu 12,3%, a completat Gross. Avansul de două cifre al numărului de clienţi este unul istoric, iar trendul se menţine şi în prezent, a mai spus el. Această evoluţie vine în contextul în care românii au căutat anul trecut preţuri mai mici, iar discounterii mizează în general în politica lor tocmai pe acest aspect.