Companii

Marii producatori de mezeluri vad cum le dispar profiturile, desi vanzarile nu scad

Marii producatori de mezeluri vad cum le dispar profiturile, desi vanzarile nu scad

Radu Timis, actionarul majoritar al CrisTim

09.04.2009, 18:30 238

Trei dintre cei mai mari producatori de mezeluri, CrisTim, Angst si Caroli Foods, sustin ca desi vanzarile nu au scazut in primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeasi perioada din 2008, profitul companiilor au fost afectate.

 
CrisTim, pierderi de 1 mil. euro
"In volum, CrisTim a obtinut o crestere de 10% a vanzarilor in primele trei luni si un avans de 23% la cifra de afaceri, insa profitabilitatea a fost sever afectata, CrisTim inregistrand o pierdere de un milion de euro in primul trimestru al acestui an pe divizia de mezeluri", a declarat Radu Timis, actionarul majoritar si presedintele grupului CrisTim, unul dintre cei mai mari producatori de mezeluri de pe plan local, cu afaceri de 92 mil. euro pe divizia de mezeluri anul trecut.
Potrivit reprezentantilor CrisTim, profitul companiei a avut cu atat mai mult de suferit cu cat producatorul a crescut preturile in ianuarie cu 5% si a implementat deja o serie de masuri de reducere drastica a costurilor operationale.
 "Lumea nu mai mananca produse scumpe si au cumparat in primele trei luni mai mult crenvursti, parizer si carnati. Profitul a scazut foarte mult si noi pe primele trei luni suntem pe pierdere. Ne asteptam la o schimbare a obiceiurilor de consum, dar nu ne asteptam sa aiba loc atat de repede", a explicat omul de afaceri.
Stagnarea vanzarilor Caroli
Stefan Padure, vicepresedintele AngstIn timp ce CrisTim a inregistrat cresteri ale vanzarilor, reprezentantii producatorului Caroli Foods spun ca vanzarile companiei au fost in primul trimestru al acestui an la acelasi nivel din primele trei luni ale anului 2008.
"Este un semnal clar de schimbare a obiceiurilor de consum catre segmentele economice si consumatorii sunt mult mai stricti cu privire la cantitatile pe care le cumpara, in comparatie cu achizitiile in exces pe care le faceau inainte", a declarat Andrew Taylor, vicepresedinte comercial al Caroli Foods, care a rulat anul trecut afaceri de 67,3 mil. euro.
Reprezentantii Caroli nu au crescut preturile in prima parte a acestui an, realizand din contra promotii prin care au ieftinit anumite produse cu 5% si 7%. Acestia nu au oferit insa detalii despre evolutia marjei de profit in primul trimestru al acestui an pana la inchiderea editiei.
 
Marja de 1% pentru Angst
In cazul Angst, companie cu afaceri de 66 mil. euro, decizia de a nu creste preturile in primele trei luni a fost insa unul dintre motivele care au afectat marja de profit a companiei.
"Operational, marja de profit a Angst a fost in primele trei luni ale acestui an de 2%, insa net am avut o marja de profit de pana la 1% din cauza pierderilor financiare", a declarat Stefan Padure, vicepresedintele grupului Angst.
Potrivit lui Padure, pierderile financiare au fost cauzate de cresterea pretului la carnea de vita (ca materie prima), cu aproximativ 30%, crestere care nu a putut fi inclusa in pretul final al produselor, dar si de diferentele de curs valutar, deoarece in primele doua luni ale acestui an producatorul a platit materiile prime contractate in lunile noiembrie-decembrie ale anului trecut.
"Vanzarile Angst au ramas cantitativ la nivelul anului trecut pe primul trimestru al anului 2009. In luna ianuarie s-a depasit volumul anului 2008, a urmat o scadere in luna februarie, iar in martie vanzarile au revenit la cantitatea vanduta in 2008. Preturile nu au crescut din octombrie anul trecut, din contra, au fost foarte multe actiuni promotionale, pe perioade lungi pentru produsele cu volum mare de desfacere", a adaugat vicepresedintele Angst.
 Reprezentantii tuturor celor trei companii asteapta ca vanzarile din cel de-al doilea trimestru al acestui an sa fie mai mari decat cele inregistrate in primele trei luni, dar sustin ca in contextul actual este destul de greu de anticipat atat evolutia vanzarilor, cat si cea a preturilor.
 
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO