Companii

Manfreda a parasit Stefanel ca sa dezvolte reteaua de magazine Sasch

Manfreda a parasit Stefanel ca sa dezvolte reteaua de magazine Sasch

Lucio Manfreda, 57 de ani, a ajuns in Romania in urma cu 11 ani, ca director executiv al companiei Novitati, distribuitorul brandului Carmens, pentru care a deschis 25 de magazine in Romania

15.11.2009, 23:26 188

Lucio Manfreda, care a condus timp de opt ani operatiunilelocale ale retailerului de imbracaminte Stefanel, a renuntat lafunctia de presedinte al companiei pentru a dezvolta pe piata dinRomania Sasch, un brand nou de imbracaminte italian.

Planul creionat de Via Firenze Trandy, distribuitorul exclusival Sasch in Romania al carui actionar majoritar este compania-mamaa marcii, este sa deschida in trei ani 15 magazine in toata tara,adica mai mult decat a inaugurat Stefanel in 18 ani de cand aintrat pe piata autohtona.

"La inceput decizia de a prelua Sasch nu a fost deloc usoara,dar apoi mi-am dat seama ca aleg intre o companie care se dezvoltasi o companie care incearca sa taie din cheltuieli, care stagneaza.Discutiile cu actuala companie le-am inceput in august 2008, iar infebruarie am parasit Stefanel", a declarat Lucio Manfreda, managingdirector al Via Firenze Trandy, care dupa noua luni a deschisprimul magazin Sasch in Plaza Romania din Bucuresti.

Investitia se recupereaza in trei ani

Produsele Sasch, care concureaza cu Zara sau Mango, se adreseazaclientilor cu venituri medii si vor aduce in primul an afaceri de1,2 mil. euro in Plaza Romania.

Prima unitate, care se intinde pe o suprafata de 250 de metripatrati, a necesitat o investitie de 650.000 de euro. "Urmatorulmagazin, care va fi inaugurat in Bucuresti Mall are 300 de metripatrati si va genera vanzari in primul an de circa 1,5 mil. euro.Un scenariu optimist arata ca investitia de circa 1,3 mil. euro incele doua magazine va fi recuperata in trei ani. Daca facem si unulpesimist, in cinci ani vom ajunge pe break-even", afirmaManfreda.

Nici arterele comerciale nu au fost ocolite de conducerea Sasch,Bulevardul Magheru sau zona Dorobanti din Capitala fiind cap delista in topul preferintelor pentru o noua unitate. Urmeaza marileorase, ca Timisoara, Brasov, Cluj, Iasi sau Oradea.

"Avem in plan sa deschidem patru magazine pe an, doua in fiecaresezon astfel incat in trei ani sa ajungem la 15 unitati", spunemanaging directorul companiei. Sasch Italia l-a ales pe Manfreda sadezvolte brandul in Europa de Est, astfel ca pana in 2012 companiava avea alte 15 unitati in Polonia, patru in Cehia, patru inUngaria si doua in Slovacia.

Este de 11 ani in Romania

"Este clar ca oamenii aloca bugete mai mici pentru imbracaminte,dar cele mai afectate au fost brandurile de lux si pentru venituripeste medie. Marcile ca Sasch iau din clientii acestor branduri,care cauta sa cumpere la fel de mult ca pana acum, dar cheltuiescmai putin", este de parere Manfreda.

Lucio Manfreda, 57 de ani, a ajuns in Romania in urma cu 11 ani,ca director executiv al companiei Novitati, distribuitorulbrandului Carmens, pentru care a deschis 25 de magazine inRomania.

Din anul 2001 a preluat functia de presedinte al Consiliului deAdministratie al Stefanel in Romania si timp de opt ani a coordonatactivitatea Stefanel in Europa de Est (Romania, Polonia, Cehia,Slovacia), deschizand 30 de unitati in regiune. La nivel local, aadus Stefanel in 2007 la un rulaj de 6,3 mil. euro si 12 magazine,dintre care jumatate in Bucuresti.

De anul acesta, Manfreda este managing director al Via FirenzeTrendy, distribuitor unic al Sasch in Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO