Manfreda a parasit Stefanel ca sa dezvolte reteaua de magazine Sasch

Autor: Cristina Stoian 15.11.2009

Lucio Manfreda, care a condus timp de opt ani operatiunile locale ale retailerului de imbracaminte Stefanel, a renuntat la functia de presedinte al companiei pentru a dezvolta pe piata din Romania Sasch, un brand nou de imbracaminte italian.

Planul creionat de Via Firenze Trandy, distribuitorul exclusiv al Sasch in Romania al carui actionar majoritar este compania-mama a marcii, este sa deschida in trei ani 15 magazine in toata tara, adica mai mult decat a inaugurat Stefanel in 18 ani de cand a intrat pe piata autohtona.

"La inceput decizia de a prelua Sasch nu a fost deloc usoara, dar apoi mi-am dat seama ca aleg intre o companie care se dezvolta si o companie care incearca sa taie din cheltuieli, care stagneaza. Discutiile cu actuala companie le-am inceput in august 2008, iar in februarie am parasit Stefanel", a declarat Lucio Manfreda, managing director al Via Firenze Trandy, care dupa noua luni a deschis primul magazin Sasch in Plaza Romania din Bucuresti.

Investitia se recupereaza in trei ani

Produsele Sasch, care concureaza cu Zara sau Mango, se adreseaza clientilor cu venituri medii si vor aduce in primul an afaceri de 1,2 mil. euro in Plaza Romania.

Prima unitate, care se intinde pe o suprafata de 250 de metri patrati, a necesitat o investitie de 650.000 de euro. "Urmatorul magazin, care va fi inaugurat in Bucuresti Mall are 300 de metri patrati si va genera vanzari in primul an de circa 1,5 mil. euro. Un scenariu optimist arata ca investitia de circa 1,3 mil. euro in cele doua magazine va fi recuperata in trei ani. Daca facem si unul pesimist, in cinci ani vom ajunge pe break-even", afirma Manfreda.

Nici arterele comerciale nu au fost ocolite de conducerea Sasch, Bulevardul Magheru sau zona Dorobanti din Capitala fiind cap de lista in topul preferintelor pentru o noua unitate. Urmeaza marile orase, ca Timisoara, Brasov, Cluj, Iasi sau Oradea.

"Avem in plan sa deschidem patru magazine pe an, doua in fiecare sezon astfel incat in trei ani sa ajungem la 15 unitati", spune managing directorul companiei. Sasch Italia l-a ales pe Manfreda sa dezvolte brandul in Europa de Est, astfel ca pana in 2012 compania va avea alte 15 unitati in Polonia, patru in Cehia, patru in Ungaria si doua in Slovacia.

Este de 11 ani in Romania

"Este clar ca oamenii aloca bugete mai mici pentru imbracaminte, dar cele mai afectate au fost brandurile de lux si pentru venituri peste medie. Marcile ca Sasch iau din clientii acestor branduri, care cauta sa cumpere la fel de mult ca pana acum, dar cheltuiesc mai putin", este de parere Manfreda.

Lucio Manfreda, 57 de ani, a ajuns in Romania in urma cu 11 ani, ca director executiv al companiei Novitati, distribuitorul brandului Carmens, pentru care a deschis 25 de magazine in Romania.

Din anul 2001 a preluat functia de presedinte al Consiliului de Administratie al Stefanel in Romania si timp de opt ani a coordonat activitatea Stefanel in Europa de Est (Romania, Polonia, Cehia, Slovacia), deschizand 30 de unitati in regiune. La nivel local, a adus Stefanel in 2007 la un rulaj de 6,3 mil. euro si 12 magazine, dintre care jumatate in Bucuresti.

De anul acesta, Manfreda este managing director al Via Firenze Trendy, distribuitor unic al Sasch in Romania.