Companii

Lee Cooper spera sa treaca pe profit in insolventa, dupa doi ani de pierderi

Lee Cooper spera sa treaca pe profit in insolventa, dupa doi ani de pierderi

Lee Cooper a inchis 16 magazine neprofitabile si a ramas in prezent cu o retea de 14 unitati. Compania a ramas cu doar 100 din cei 258 de angajati, cat avea la inceputul lui 2009

08.04.2010, 23:17 206

"Fata de aceeasi perioada a anului anterior, cele 14 magazineLee Cooper au avut vanzari mai mari cu 20% in ianuarie si 16% infebruarie, venitul acumulat ajungand la doua milioane de lei lunar(circa 500.000 de euro)", a declarat pentru ZF Ronen Haliva,actionarul LCR Jeans.

Daca media se va mentine, compania ar putea finaliza acest an cuincasari de circa sase milioane de euro.

Au taiat jumatate din cheltuieli

Presata de banca, de societatile de leasing cu care incheiasecontracte, dar mai ales de furnizorii de marfa, acestia din urmafiind si principalii creditori, LCR Jeans a solicitat insolventa siimpreuna cu administratorul judiciar Euroinsol Consulting dinPrahova a trecut la modificarea strategiei de management pentrureducerea costurilor si rentabilizarea businessului.

Prima masura a fost sa renunte la 16 magazine "neprofitabile",in special din provincie, ceea ce a condus la pastrarea a 100 dincei 258 de angajati, cat avea la inceputul lui 2009. "Mentinereafunctionarii celor 14 magazine in locul celor 30 existente in lunadecembrie 2009, este certificata prin faptul ca cifra de afaceri pecare o realizeaza se cifreaza la 75%-80% din afacerile celor 30. Inacelasi timp, cheltuielile operationale ale mentinerii in functiunea 30 de unitati erau duble fata de cele prezente", spuneHaliva.

Trierea magazinelor s-a facut in urma mai multor analize, dar,dupa cum spun actionarii magazinelor din Romania, decizia nu estefinala. "Singurul target este iesirea din insolventa, astfel ca potaparea orice alte modificari ulterioare, in functie de cum vaevolua fiecare magazin", spun reprezentantii Lee Cooper.

La urmatorul pas, retailerul a redus semnificativ preturile laraft, in cele mai multe cazuri cu 50%.

Mai mult, chiar daca nu se afla in negocieri cu niciun fond deinvestitii in prezent, nu exclude posibilitatea unei injectii decapital strain in urmatoarea perioada. Toate aceste schimbari inmanagementul companiei au un singur scop - compania sa inregistrezeprofit la finalul lui 2010 si ulterior datoriile catre creditori safie stinse.

"Pentru finele lui 2010, estimam ca societatea va incepe sainregistreze profit. Profitul si fluxul de trezorerie pozitivprognozate pentru acest an sunt canalizate in mare parte inreinvestirea si respectiv plata datoriilor inregistrate la dataintrarii in reorganizare, iesirea din insolventa fiind de dorit sase produca mai devreme de trei ani, durata medie a acesteiproceduri", afirma Haliva.

A schimbat strategia de costuri

Pana anul trecut, Lee Cooper era unul dintre brandurile carepromova produse cu preturi peste medie, conducerea declarandu-sechiar deranjata de trendul impus de noile nume intrate pe piata,"de a face cumparaturi numai pe baza de oferte promotionale sireduceri de pret".

Scaderea vanzarilor, ca urmare a indreptarii bugetului decumparaturi al clientilor catre produse de baza, a determinat LCRJeans sa ia masuri puternice de reducere a costurilor.

Cel mai greu an

Anul trecut a lansat un program de reinnoire a garderobei careimplica o "reducere de 100 de lei la orice pereche de jeanscumparata, cu conditia sa fie adusa in magazin o perecheveche".

Daca pana la intrarea in insolventa majoritatea blugilor de perafturile magazinelor Lee Cooper costau peste 200 de lei, dindecembrie fiecare unitate s-a transformat temporar intr-un outlet.Reducerile masive au taiat din preturile produselor din denim sutede lei. "Motivul principal pentru care in magazinele noastrepracticam aceste preturi este acela ca brandul si produselecomercializate sa fie atractive pentru o clientela cat mai larga.In loc sa investim bani in publicitate, am redus marja bruta dinvanzari. In acelasi timp, am reinnoit stocul din magazine cu cel alnoii colectii, si de altfel avem in plan ca pentru sezonul vara2010 sa diversificam gama produselor oferite spre vanzare", explicaproprietarul LCR Jeans.

Retailerul, care a inregistrat venituri de 10,8 mil. euro in2008, dar a fost pe pierderi, spune ca in ciuda estimariloroptimiste pe care le-a facut in legatura cu rezultatele financiaredin acest an, 2010 va fi "cel mai dificil pentru industria defashion".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO