Lee Cooper spera sa treaca pe profit in insolventa, dupa doi ani de pierderi

Autor: Cristina Stoian 08.04.2010

LCR Jeans, care detine licenta Lee Cooper la nivel local si care a intrat in insolventa in decembrie, a inregistrat vanzari cu 18% mai mari in primele doua luni ale acestui an in cele 14 unitati pe care a decis sa le pastreze.



"Fata de aceeasi perioada a anului anterior, cele 14 magazine Lee Cooper au avut vanzari mai mari cu 20% in ianuarie si 16% in februarie, venitul acumulat ajungand la doua milioane de lei lunar (circa 500.000 de euro)", a declarat pentru ZF Ronen Haliva, actionarul LCR Jeans.

Daca media se va mentine, compania ar putea finaliza acest an cu incasari de circa sase milioane de euro.

Au taiat jumatate din cheltuieli

Presata de banca, de societatile de leasing cu care incheiase contracte, dar mai ales de furnizorii de marfa, acestia din urma fiind si principalii creditori, LCR Jeans a solicitat insolventa si impreuna cu administratorul judiciar Euroinsol Consulting din Prahova a trecut la modificarea strategiei de management pentru reducerea costurilor si rentabilizarea businessului.

Prima masura a fost sa renunte la 16 magazine "neprofitabile", in special din provincie, ceea ce a condus la pastrarea a 100 din cei 258 de angajati, cat avea la inceputul lui 2009. "Mentinerea functionarii celor 14 magazine in locul celor 30 existente in luna decembrie 2009, este certificata prin faptul ca cifra de afaceri pe care o realizeaza se cifreaza la 75%-80% din afacerile celor 30. In acelasi timp, cheltuielile operationale ale mentinerii in functiune a 30 de unitati erau duble fata de cele prezente", spune Haliva.

Trierea magazinelor s-a facut in urma mai multor analize, dar, dupa cum spun actionarii magazinelor din Romania, decizia nu este finala. "Singurul target este iesirea din insolventa, astfel ca pot aparea orice alte modificari ulterioare, in functie de cum va evolua fiecare magazin", spun reprezentantii Lee Cooper.

La urmatorul pas, retailerul a redus semnificativ preturile la raft, in cele mai multe cazuri cu 50%.

Mai mult, chiar daca nu se afla in negocieri cu niciun fond de investitii in prezent, nu exclude posibilitatea unei injectii de capital strain in urmatoarea perioada. Toate aceste schimbari in managementul companiei au un singur scop - compania sa inregistreze profit la finalul lui 2010 si ulterior datoriile catre creditori sa fie stinse.

"Pentru finele lui 2010, estimam ca societatea va incepe sa inregistreze profit. Profitul si fluxul de trezorerie pozitiv prognozate pentru acest an sunt canalizate in mare parte in reinvestirea si respectiv plata datoriilor inregistrate la data intrarii in reorganizare, iesirea din insolventa fiind de dorit sa se produca mai devreme de trei ani, durata medie a acestei proceduri", afirma Haliva.

A schimbat strategia de costuri

Pana anul trecut, Lee Cooper era unul dintre brandurile care promova produse cu preturi peste medie, conducerea declarandu-se chiar deranjata de trendul impus de noile nume intrate pe piata, "de a face cumparaturi numai pe baza de oferte promotionale si reduceri de pret".

Scaderea vanzarilor, ca urmare a indreptarii bugetului de cumparaturi al clientilor catre produse de baza, a determinat LCR Jeans sa ia masuri puternice de reducere a costurilor.

Cel mai greu an

Anul trecut a lansat un program de reinnoire a garderobei care implica o "reducere de 100 de lei la orice pereche de jeans cumparata, cu conditia sa fie adusa in magazin o pereche veche".

Daca pana la intrarea in insolventa majoritatea blugilor de pe rafturile magazinelor Lee Cooper costau peste 200 de lei, din decembrie fiecare unitate s-a transformat temporar intr-un outlet. Reducerile masive au taiat din preturile produselor din denim sute de lei. "Motivul principal pentru care in magazinele noastre practicam aceste preturi este acela ca brandul si produsele comercializate sa fie atractive pentru o clientela cat mai larga. In loc sa investim bani in publicitate, am redus marja bruta din vanzari. In acelasi timp, am reinnoit stocul din magazine cu cel al noii colectii, si de altfel avem in plan ca pentru sezonul vara 2010 sa diversificam gama produselor oferite spre vanzare", explica proprietarul LCR Jeans.

Retailerul, care a inregistrat venituri de 10,8 mil. euro in 2008, dar a fost pe pierderi, spune ca in ciuda estimarilor optimiste pe care le-a facut in legatura cu rezultatele financiare din acest an, 2010 va fi "cel mai dificil pentru industria de fashion".