Companii

Inflaţia generală a scăzut la 10% la jumătatea anului, dar la coşul zilnic de cumpărături, ea e aproape dublă. Compania de cercetare de piaţă Nielsen: Bunurile de larg consum s-au scumpit cu 19,3% în T2 2023

Inflaţia generală a scăzut la 10% la jumătatea...

Autor: Cristina Roşca

05.09.2023, 00:07 1740

În România, în trimestrul al doilea din 2023, bunurile de larg consum, cele pe care le găsim cel mai frecvent în coşul de cumpărături, s-au scumpit cu 19,3% versus aceeaşi perioadă din anul anterior.

Astfel, deşi inflaţia la nivel general era de 10,3% în trimestrul secund, scăzând chiar sub acel prag în iulie, la alimente, băuturi şi produse de îngrijire - personală sau a locuinţei - preţurile cresc mult peste acest nivel. Şi cum aceste bunuri sunt cele care se găsesc cel mai des în coşul de cumpărături, impactul asupra comportamentului de consum e semnificativ.

„După mai mult de patru trimestre consecutive de inflaţie, consumatorii au devenit mult mai calculaţi şi pragmatici cu cheltuielile şi cumpără mai puţin ori caută mai des preţurile mici ale mărcilor private, ale magazinelor de discount sau ale produselor la promoţie“, spun analiştii de la NielsenIQ.

Totuşi, chiar şi la aceste produse de bază, se observă o temperare a inflaţiei faţă de maximul atins în primele trei luni din 2023, de peste 23%.

Însă, ritmul din T2 este în continuare al treilea cel mai alert ritm trimestrial din ultimii ani, semn că inflaţia în zona alimentelor, a băuturilor, a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei cedează greu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO