Companii

Impactul pandemiei asupra pieţei de cosmetice şi de bunuri de îngrijire personală. În România şi Bulgaria vânzările au scăzut cel mai puţin în 2020, iar anul aceasta este aşteptată o revenire în toată Europa. Un român a cheltuit lunar anul trecut pe creme, produse de machiaj şi parfumuri 18,5 euro, aproape de două ori mai puţin decât un slovac, spre exemplu

ANALIZĂ

Noile generaţii încep să folosească produse de înfrumuseţare de la o vârstă tot mai fragedă, înfluenţate fiind de social media şi de celebrităţi.

Noile generaţii încep să folosească produse de înfrumuseţare de la o vârstă tot mai fragedă, înfluenţate fiind de social media şi de celebrităţi.

Autor: Cristina Roşca

24.11.2021, 17:20 364

Totuşi, consumul de astfel de bunuri în România se apropie de nivelul din alte ţări mai dezvoltate precum Cehia sau Croaţia, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor ♦ De altfel, piaţa locală de cosmetice şi de îngrijire a scăzut în 2020 cu doar 2% faţă de anul de dinaintea pandemiei, comparativ cu 4,4% în Croaţia.

Piaţa locală de cosmetice şi produse de îngrijire a ajuns anul trecut, primul marcat de pandemia de COVID-19, la o valoare de 1,56 mld. euro, cu 2% mai puţin ca în 2019, arată da­tele oferite de compania de cercetare de piaţă Euro­monitor. Acesta a fost unul dintre cele mai mici declinuri înregistrate în Europa Centrală şi de Est, alături de cel înregistrat de Bulgaria, de 1,5%.

Evoluţia din primul an al crizei sanitare vine după ce piaţa locală era lider în ceea ce priveşte ritmul de creştere înainte de pan­demie, cu un avans de 7,8% în 2019 versus 2018. Jucătorii din domeniu vorbeau despre un galop justificat de faptul că România era mult în urma altor ţări din regiune, dar mai ales din Occident, în ceea ce priveşte consumul per capita de creme, produse de machiaj şi parfumuri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO