Companii

Hotelierii din Capitală: Ne-am adaptat strategia pentru a face profit chiar şi cu jumătate din camere goale

Autor: Mirabela Tiron

24.05.2011, 23:48 309

Deşi hotelierii din Capitală susţin că au văzut primele semne derevenire ale pieţei în prima parte a anului, cei mai mulţi dintreei apreciază că indicatorul grad de ocupare nu a depăşit încănivelul de 50%, însă adaptarea strategiei şi a politicii de preţasigură obţinerea de profit chiar şi în condiţiile în care jumătatedin camere rămân neocupate.

Antoni Kuhnen, directorul general al hotelului boutique decinci stele Epoque, inaugurat anul trecut în urma unei investiţiide 8 milioane de euro în zona parcului Cişmigiu din Capitală,susţine că se fac eforturi susţinute pentru dezvoltareabusinessului hotelier şi creşterea cotei de piaţă.

"Targetăm clienţii de pe o anumită nişă de piaţă, res­pectivreprezentanţi ai ambasadelor, delegaţii care vin în interes deafaceri în Bucureşti şi angajaţi ai com­pa­niilor internaţionale cese deplasează în scop de bu­siness", a de­clarat Antoni Kuhnen încadrul foru­mu­lui ospi­ta­lităţii. Hotelul pe care el îladministrează are doar 45 de apartamente. Hotelul de cinci steledeţinut de compania D&M Perfect Real Estate operează unrestaurant bistro, un centru spa, însă nu dispune de nicio sală deconferinţe.

"Rata de ocupare a camerelor a variat între 30% şi 40% înprimele luni de activitate. Este adevărat că ho­te­lul a fostdeschis chiar în timp de criză, de aceea trebuie să ne zbatem maimult pentru a face business", a precizat el. Un hotel ce opereazăcu mai puţin de 65% de camere ocu­pate nu este profitabil, potrivitdatelor lui Adrian Barbu, managing partner al companiei TheConsultants. "Este nevoie de instrumente puternice de marketing, deatra­gerea clienţilor de la concurenţă şi de "poveşti" care săaducă clienţii în hotel", este de părere Barbu. Cu toate acestea,hotelierii spun că în timp de criză, prin opti­mi­zarea costurilorse poate face profit chiar şi cu doar ju­mă­tate din camereocupate.

"Prin restructurarea personalului, reducerea cos­tu­ri­lor defuncţionare, în această perioadă de criză se poate ţine un hotel peprofit şi cu doar 50% din camere ocu­pate. Strategia şi politica decosturi au fost adaptate în această perioadă de criză, astfel încâthotelurile să obţină pro­fit", a declarat Otilia Demian, directorde dezvoltare al complexului hotelier Rin Hotels, controlat defraţii Negoiţă.

Ea a mai spus că dacă primele trei luni din an nu s-audiferenţiat cu mult de aceleaşi luni de anul trecut, în aprilie aînceput să se vadă o revenire a cererii pentru ca­za­re şievenimente. Otilia Demian a susţinut că deşi ni­velul de ocupare nudepăşeşte 50%, complexul hotelier pe care îl conduce a obţinutprofit operaţional în prima parte a acestui an. Ea nu a precizatvaloarea profitului.

Cele patru hoteluri Rin Grand Hotel, Confort Traian (RinCentral), Rin Otopeni şi Confort Otopeni (Rin Airport), cecumulează 2.100 de camere şi care sunt controlate de Ionuţ şiRobert Negoiţă (deputat PSD), au obţinut anul trecut o cifră deafaceri de 14,1 milioane de euro, în scădere cu aproape 8% faţă denivelul din anul anterior, potrivit oficialilor companiei. O partedin camerele hotelului Rin Grand hotel au fost transformate înapartamente, compania renunţând la mai mulţi angajaţi aihotelului.

Marius Mihulin, directorul de marketing şi de vânzări alhotelului de patru stele Golden Tulip Times din Capitală, cu ocapacitate de 70 de camere, spune că veni­turile hotelului s-aumajorat cu aproape 20% în pri­mele patru luni ale anului acestafaţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, debutul lui 2011 marcândo revenire pe piaţa hotelieră. Cu toate acestea, el susţine căgradul me­diu de ocupare al hotelului a fost de 50%, nivel careasi­gură obţinerea de profit datorită strategiei folosite.


Semne de revenire

În primul trimestru al acestui an, gradul mediu de ocupare alhotelurilor din Capitală clasificate la trei, patru şi cinci steleşi care operează sub branduri internaţionale a crescut cu 3,7%,potrivit unui studiu pe 4.150 de camere hoteliere al companiei deconsultanţă hotelieră Fivestar Hospitality. În cazul hotelurilor detrei şi patru stele, ce nu operează sub un brand internaţional,acelaşi indicator a crescut cu 11,6%, potrivit unui studiu pe 1.190de camere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO