Companii

Farmec Cluj: Consumul de cosmetice a început să-şi revină încă de anul trecut

Autor: Cristina Roşca

18.05.2011, 23:35 574

Mircea Turdean, directorul generalşi unul dintre acţionarii companiei Farmec din Cluj-Napoca, cel maimare producător de cosmetice cu acţionariat integral autohton,spune că piaţa de produse cosmetice a început să îşi revină încă deanul trecut.

Deşi consumul a continuat să scadăcu peste 5% şi în primele trei luni ale anului, urmând trendul dinanul trecut când s-a contractat cu 5,3%, potrivit InstitutuluiNaţional de Statistică, Turdean spune că în cazul pieţeicosmeticelor situaţia este diferită. "Chiar şi în 2010, consideratan de recesiune, anumite segmente, cum ar fi cel al produselor deîngrijire personală, au crescut, ceea ce ne face să spunem că în cepriveşte piaţa de cosmetice, consumul a început să îşi revină deanul trecut."

Turdean estimează o creştere apieţei de 2,8% în acest an şi o creştere a businessului său depeste două ori mai mare, de 7%. "Piaţa de cosmetice a crescut în2010 cu 2% faţă de 2009 şi atât estimările oficiale aleEuromonitor, cât şi aşteptările noastre sunt că piaţa de cosmeticeva continua să crească în 2011, peste nivelul avansului din 2010,cu aproximativ 2,8%."

Familia Turdean este şi cel maiimportant acţionar al companiei clujene.

Piaţa de cosmetice din Româniaeste evaluată de agenţia de cercetare de piaţă Euromonitor la 700de milioane de euro în 2010. Valoarea pieţei urmează să crească la1,2 mld. euro în 2015 şi la 2,2 mld. euro în 2020, potrivit surseicitate. Pe această piaţă Farmec se luptă cu giganţii mondialiL'Oréal, P&G, Henkel, Unilever sau Avon.

Compania Farmec a încheiat anul2010 cu o cifră de afaceri de 95,9 milioane lei (circa 22,8 mil.euro), în creştere cu 10% faţă de 2009. Previziunile de creşteredin acest an vin după ce primul trimestru a adus un avans de 15,6%al afacerilor Farmec faţă de perioada similară a anului trecut, iarcomparativ cu ultimele trei luni ale lui 2010, considerate deregulă cea mai bună perioadă din an, avansul a fost de aproape 2%.

"Estimarea noastră este că şitrimestrul doi va fi o perioadă bună. Recenta lansare a gamei deproduse de îngrijire solară Gerovital SUN va contribui în moddirect la creşterea vânzărilor Farmec în trimestrul doi." Înprimele trei luni ale anului cel mai bine vândute game de produsedin punctul de vedere al vânzărilor au fost Gerovital Plant,Gerovital H3 Evolution, Gerovital Plant Tratament.

În portofoliul Farmec se găsescproduse cosmetice şi de îngrijire (laptele demachiant Doina,produsele Gerovital) şi produse de curăţenie pentru bucătărie(Nufăr şi Triumf).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO