Farmec Cluj: Consumul de cosmetice a început să-şi revină încă de anul trecut

Autor: Cristina Roşca 18.05.2011

Mircea Turdean, directorul general şi unul dintre acţionarii companiei Farmec din Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice cu acţionariat integral autohton, spune că piaţa de produse cosmetice a început să îşi revină încă de anul trecut.

Deşi consumul a continuat să scadă cu peste 5% şi în primele trei luni ale anului, urmând trendul din anul trecut când s-a contractat cu 5,3%, potrivit Institutului Naţional de Statistică, Turdean spune că în cazul pieţei cosmeticelor situaţia este diferită. "Chiar şi în 2010, considerat an de recesiune, anumite segmente, cum ar fi cel al produselor de îngrijire personală, au crescut, ceea ce ne face să spunem că în ce priveşte piaţa de cosmetice, consumul a început să îşi revină de anul trecut. "

Turdean estimează o creştere a pieţei de 2,8% în acest an şi o creştere a businessului său de peste două ori mai mare, de 7%. "Piaţa de cosmetice a crescut în 2010 cu 2% faţă de 2009 şi atât estimările oficiale ale Euromonitor, cât şi aşteptările noastre sunt că piaţa de cosmetice va continua să crească în 2011, peste nivelul avansului din 2010, cu aproximativ 2,8%."

Familia Turdean este şi cel mai important acţionar al companiei clujene.

Piaţa de cosmetice din România este evaluată de agenţia de cercetare de piaţă Euromonitor la 700 de milioane de euro în 2010. Valoarea pieţei urmează să crească la 1,2 mld. euro în 2015 şi la 2,2 mld. euro în 2020, potrivit sursei citate. Pe această piaţă Farmec se luptă cu giganţii mondiali L'Oréal, P&G, Henkel, Unilever sau Avon.

Compania Farmec a încheiat anul 2010 cu o cifră de afaceri de 95,9 milioane lei (circa 22,8 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de 2009. Previziunile de creştere din acest an vin după ce primul trimestru a adus un avans de 15,6% al afacerilor Farmec faţă de perioada similară a anului trecut, iar comparativ cu ultimele trei luni ale lui 2010, considerate de regulă cea mai bună perioadă din an, avansul a fost de aproape 2%.

"Estimarea noastră este că şi trimestrul doi va fi o perioadă bună. Recenta lansare a gamei de produse de îngrijire solară Gerovital SUN va contribui în mod direct la creşterea vânzărilor Farmec în trimestrul doi." În primele trei luni ale anului cel mai bine vândute game de produse din punctul de vedere al vânzărilor au fost Gerovital Plant, Gerovital H3 Evolution, Gerovital Plant Tratament.

În portofoliul Farmec se găsesc produse cosmetice şi de îngrijire (laptele demachiant Doina, produsele Gerovital) şi produse de curăţenie pentru bucătărie (Nufăr şi Triumf).