♦ Principalele branduri din portofoliul Kalpo sunt Vedda şi Evolet ♦ Ceaiurile „made in România“ pot fi găsite în marile supermarketuri, dar şi în HoReCa ♦ Exportul aduce circa 15-16% din business l Producătorul are 50 de angajaţi, în medie.
Producătorul român de ceaiuri Kalpo, care pune pe piaţă de mai bine de trei decenii ceaiuri fabricate la Buzău, sub branÂdul Vedda, a avut o creÅŸtere de 8% la cifra de afaceri în 2023, faţă de anul anterior. Acest lucru duce businessul la peste 12,2 mil. lei, din calculele ZF. CreÅŸterea a venit din proÂiecte noi la export, spune antreprenorul care controlează fabrica.
„Pe partea de export au fost proiecte pe care ne-am bazat această evoluÅ£ie. ÃŽn rest, ne adaptăm din mers. Mergem la târguri interÂnaÂÅ£ionale în fiecare an, la trei sau patru astfel de evenimente, ÅŸi aÅŸa am reuÅŸit să intrăm pe pieÅ£e noi. Exportul este undeva la 15-16% din cifra de afaceri. Anul acesta avem un plan mai ambiÅ£ios, dar trebuie să vedem cum vor evolua lucrurile“, a spus pentru ZF Eugen Achim, acÅ£ionarul companiei. DeÅŸi el adaugă că anul 2023 a fost unul dificil, din cauza lipsei de predictibilitate din economie, a creÅŸterii de preÅ£uri, a continuat investiÅ£iile pentru a susÅ£ine dezvoltarea.
„Am realizat anul trecut niÅŸte investiÅ£ii în tehnologie, sperăm să eficientizăm astfel parÂtea de costuri. Sunt echipamente care fac aÂproÂximativ 90% treaba automatizată. Odată cu investiÅ£ia în echipamente, creÅŸtem ÅŸi capacitatea de producÅ£ie. Capacitatea este la 50% în prezent, cu potenÅ£ial de creÅŸtere“, a mai precizat antreprenorul.