Fabrica de ceaiuri Kalpo din Buzău, creştere de 8% în 2023, până la peste 12 mil. lei. „Trendul este în creştere pentru că este şi un produs sănătos, clientul s-a mai specializat“

Autor: Georgiana Mihalache 02.02.2024

♦ Principalele branduri din portofoliul Kalpo sunt Vedda şi Evolet ♦ Ceaiurile „made in România“ pot fi găsite în marile supermarketuri, dar şi în HoReCa ♦ Exportul aduce circa 15-16% din business l Producătorul are 50 de angajaţi, în medie.

Producătorul român de ceaiuri Kalpo, care pune pe piaţă de mai bine de trei decenii ceaiuri fabricate la Buzău, sub bran­dul Vedda, a avut o creştere de 8% la cifra de afaceri în 2023, faţă de anul anterior. Acest lucru duce businessul la peste 12,2 mil. lei, din calculele ZF. Creşterea a venit din pro­iecte noi la export, spune antreprenorul care controlează fabrica.

„Pe partea de export au fost proiecte pe care ne-am bazat această evoluţie. În rest, ne adaptăm din mers. Mergem la târguri inter­na­ţionale în fiecare an, la trei sau patru astfel de evenimente, şi aşa am reuşit să intrăm pe pieţe noi. Exportul este undeva la 15-16% din cifra de afaceri. Anul acesta avem un plan mai ambiţios, dar trebuie să vedem cum vor evolua lucrurile“, a spus pentru ZF Eugen Achim, acţionarul companiei. Deşi el adaugă că anul 2023 a fost unul dificil, din cauza lipsei de predictibilitate din economie, a creşterii de preţuri, a continuat investiţiile pentru a susţine dezvoltarea.

„Am realizat anul trecut nişte investiţii în tehnologie, sperăm să eficientizăm astfel par­tea de costuri. Sunt echipamente care fac a­pro­ximativ 90% treaba automatizată. Odată cu investiţia în echipamente, creştem şi capacitatea de producţie. Capacitatea este la 50% în prezent, cu potenţial de creştere“, a mai precizat antreprenorul.