Companii

Divizia de adezivi a Henkel construieste a treia fabrica

Divizia de adezivi a Henkel construieste a treia fabrica

Andrei Dumitrescu, director de marketing si vanzari al Diviziei de Adezivi a Henkel Romania: Anul acesta vom continua investitiile in noi capacitati de productie si vom largi portofoliul de produse. In prezent, cautam teren pentru o investitie similara cu cea pe care am derulat-o anul trecut la Campia Turzii.

05.03.2008, 17:08 175

Divizia Adezivi a Henkel Romania, parte a grupului german Henkel, va incepe anul acesta o investitie de circa 10 milioane de euro intr-o noua fabrica, situata in nord-estul tarii, care va avea o capacitate de productie de 200.000 de tone de adezivi, similara cu cea de la Campia Turzii, judetul Cluj, inaugurata anul trecut.
Henkel mai detine o unitate de productie de adezivi in Bucuresti, cu o capacitate de 250.000 de tone pe an.
"Anul acesta vom continua investitiile in noi capacitati de productie si vom largi portofoliul de produse. In prezent, cautam teren pentru o investitie similara cu cea pe care am derulat-o anul trecut la Campia Turzii", a declarat Andrei Dumitrescu, director de marketing si vanzari al Diviziei de Adezivi a Henkel Romania.
Pana in prezent Henkel a investit 30 de milioane de euro in dezvoltarea diviziei de adezivi din Romania. In prezent compania are la nivel local 600 de angajati, dintre care 220 de persoane lucreaza in fabricile din Pantelimon si din Campia Turzii.
"Productia locala a avut o pondere de 90% anul trecut in volumul total al vanzarilor, restul provenind din importuri de la fabricile grupului. In perioada urmatoare importurile vor scadea ca urmare a investitiilor in extinderea capacitatilor de productie", a mai precizat Dumitrescu.
Henkel Romania, care grupeaza toate operatiunele Henkel de pe piata locala, mizeaza in acest an pe o crestere de doua cifre a afacerilor, fata de valoarea de 472 de milioane de lei (141 de milioane euro) din 2007, cand avansul a fost de 36%, a declarat directorul financiar al companiei, Nicolae Olteanu.
Rezultatele Henkel au fost influentate, anul trecut, de cresterea semnificativa a capacitatii de productie.
Parte a grupului austriac Henkel Central Eastern Europe, compania a inregistrat anul trecut un profit inainte de plata dobanzilor si impozitelor (EBIT) de peste 90 de milioane de lei (27 milioane de euro), fata de profitul brut de 40,3 milioane de lei din 2006.
Activitatea Henkel Romania este impartita in trei divizii, respectiv adezivi-tehnologii, detergenti si produse pentru curatat, precum si produse cosmetice. Vanzarile ultimelor doua sunt asigurate prin importuri.
La nivel local, cei mai importanti competitori ai Henkel pe divizia de adezivi sunt companii ca Baumit, AdePlast sau Baumix, iar pe diviziile de cosmetice si produse pentru curatat sunt companiile Procter & Gamble, Unilever sau Colgate-Palmolive.
Divizia de adezivi, cu vanzari in euro in crestere cu 48% anul trecut, cuprinde trei subdivizii, de adezivi pentru constructii (sisteme de placari, hidroizolatie, gleturi, termosistem, produse pentru placari), de izolanti si adezivi profesionali (silicoane, spuma poliuretanica, adezivi de montaj, ancore chimice) si de adezivi comerciali (adezivi instant, adezivi de uz scolar si birou, benzi adezive de putere si absorbante de umiditate). Cele trei au inregistrat vanzari in crestere cu 48%, 55% si respectiv 100%, calculate in euro.
De asemenea, Henkel a deschis anul trecut trei showroomuri pentru adezivi la Bucuresti, Ploiesti si Targu-Mures.
Henkel Romania a fost infiintata in 1994, ca filiala a companiei Henkel Austria, devenita, in 1998, Henkel Central Eastern Europe. Henkel CEE reunette operatiunile din 30 de state.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO