Companii

Creteanu a demolat sediul postei din spatele hotelului Novotel pentru a face un turn de birouri cu 12-14 etaje

05.04.2010, 23:12 342

Firma Imopost Developments, detinuta de omul de afaceri SorinCreteanu (59% - prin intermediul firmei Procema) si Posta Romana(40,3%), a demolat cladirea postei de pe strada Matei Milo, dinspatele hotelului Novotel din centrul Bucurestiului, cu intentia dea construi un imobil de 12-14 etaje cu spatii de birouri sicomerciale.

Creteanu este un om de afaceri discret din Bucuresti, carecontroleaza grupul de firme ComNord, dezvoltatorul ansambluluirezidential Ten Blocks din Militari, si totodata a fost implicat inconstructia proiectului Baneasa din nordul Capitalei, detinut deomul de afaceri Gabriel Popoviciu. "Vrem sa construim un imobil cufunctii multiple, birouri si spatii comerciale, cu o suprafatasupraterana de 12.000-14.000 de metri patrati si parcari la subsol.Avem PUZ (plan urbanistic zonal - n.r.) pentru acest proiect decativa ani, iar acum se lucreaza la proiectul tehnic pentru faza deobtinere a autorizatiilor, de care depinde totodata si inceperealucrarilor", a declarat pentru ZF Cristian Tudor, director generalal Imopost.

Un astfel de proiect ar implica o investitie de 30-40 mil. euro,potrivit estimarilor ZF, cladirea urmand sa aiba o inaltimecomparabila cu cea a hotelului Novotel, care numara 12 etajesupraterane.

Demolarile au fost recent finalizate de firma Apolodor, iar peterenul cu o suprafata de 2.000 de metri patrati a fost amenajataprovizoriu o parcare, inchiriata partial catre Euroavipo, unuldintre principalii producatori de bauturi alcoolice de pe planlocal.

Creteanu s-a asociat in urma cu trei ani cu Posta Romana pentrua dezvolta doua proiecte imobiliare pe doua terenuri - unul situatchiar pe Calea Victoriei, iar al doilea situat pe strada MateiMilo, unde era sediul Oficiului Postal nr. 1.

Posta Romana urma sa contribuie cu terenurile, in timp ceCreteanu era responsabil de fondurile necesare constructiei.

Cererea pentru spatii de birouri a scazut puternic in ultimulan, dar dezvoltatorii mizeaza pe faptul ca proiectele din zonecentrale, in apropierea statiilor de metrou, pot atrage incontinuare chiriasi, in detrimentul imobilelor construite in zonesecundare, precum Pipera-Tunari.

In ceea ce priveste traficul rutier, Calea Victoriei este unadintre cele mai aglomerate artere din centrul Bucurestiului, inspecial in orele dupa-amiezii, cand o parte din angajatii carelucreaza in birourile din nordul orasului traverseaza orasul catrecartierele de blocuri din sud si est. Avantajul zonei estereprezentat de apropierea de statia de metrou PiataUniversitatii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO