Companii

Companiile care ofera solutii integrate de mobilier pentru birouri castiga din dezvoltarea pietei imobiliare

07.07.2008, 19:33 130

In momentul in care s-au hotarat sa porneasca pe cont propriu o afacere in domeniul mobilierului de birou, Liviu Souca si Diana Blinda erau manageri la o companie de distributie. "Nu aveam o idee extrem de clara spre ce domeniu sa ne indreptam, asa ca am analizat atunci doua lucruri: experienta noastra si diferite industrii care aveau legatura cu aceasta experienta. Am luat decizia finala de a incepe afacerea in acest domeniu dupa o vizita la targul de mobila BIFE 2003, unde l-am intalnit pe directorul de export al Della Rovere. Viziunile noastre erau similare, astfel ca am decis sa devenim importatori ai acestei marci, care era deja renumita in Italia. Iar in anul 2004, la 37 de ani, am pus bazele firmei Hansen", spune Diana Blinda, managing partner la Hansen Grup.
Ea adauga ca partenerul sau avea experienta de import si distributie de produse premium, "iar eu veneam din executive search, aveam un network foarte bun din zona de top management".
Dupa primul furnizor gasit la targul BIFE, Della Rovere, compania a decis sa isi extinda gama de produse pentru a oferi solutii cat mai variate. "Inca de la infiintarea Hansen, participam la toate targurile specializate in mobilier de birou pentru a gasi furnizori noi. Suntem foarte exigenti in alegerea furnizorilor".
Hansen reprezinta in Romania mai multi producatori de mobilier de birou si scaune din Europa: Della Rovere, Archiuti, CAIMI, ARES Line, HAG, Boss Design. "Portofoliul nostru include birouri, mese de conferinte, receptii, fotolii si masute de cafea, scaune operative si manageriale, scaune de vizitatori, scaune de conferinta, partitionari. Pe langa produse, acordam importanta mare serviciilor. Oferim solutii complete pentru amenajarea unui spatiu de birou, consultanta in bugetarea proiectului de mobilare, relocare si mobilier de backup pana la livrarea comenzii", afirma Blinda.
Produsele cu pretul cel mai mic sunt birourile operative, iar cel mai scump mobilier este reprezentat de piesele create de designeri celebri.
Cuvintele magice in gasirea clientilor: personal networking. "Consideram ca acest lucru este valabil in orice domeniu pentru gasirea primilor clienti. Si este normal sa fie asa: compania inca nu este cunoscuta pe piata si in acest moment fondatorii sau managerii acesteia au mai multa vizibilitate. Dupa un timp, lucrurile se inverseaza, numele si renumele companiei intrand in prim-plan".
Printre cei mai importanti clienti companii multinationale se numara: Xerox, Red Bull, Roche, Dupont, Boom TV, Orange. "Dintre companiile romanesti, cele mai dinamice au fost cabinetele notariale si de avocatura, precum si clinicile medicale, segment dezvoltat in special in ultimul an", precizeaza Diana Blinda. Cea mai mare comanda pe care compania a primit-o pana in prezent a fost in valoare de 250.000 de euro, iar in medie proiectele sunt de aproximativ 30.000 de euro.
Hansen Grup a inceput activitatea fara niciun angajat. "Lucram doar noi doi. Am muncit sase luni pentru a castiga primul client, dupa care am avut curaj sa facem prima angajare. In prezent avem 16 angajati si peste 300 de clienti, iar anul acesta vom extinde echipa de vanzari cu inca doua persoane", spune Blinda. Din punctul sau de vedere, concurenta pe piata este provocatoare.
"Exista cateva companii mari care detin majoritatea pietei. Piata mobilierului de birou este in continua crestere. In 2007 s-au finalizat spatii de birouri cu o suprafata de 320.000 metri patrati, iar in 2008 la aceasta cifra se adauga inca 340.000 metri patrati. Din informatiile publicate de agentiile imobiliare, valoarea totala a suprafetelor de birou din Bucuresti va ajunge la un milion de metri patrati in 2008".
Investitia initiala in afacere a fost de 50.000 de euro, bani necesari pentru logistica, stoc initial, masini, calculatoare, training de specialitate in Italia. Pe parcurs, au mai fost investiti 150.000 euro in tehnologie si software, in training pentru echipa, in stocuri si in promovare.
Dupa primul an de activitate, cifra de afaceri a Hansen a fost de 175.000 euro. "In 2007, cifra de afaceri a ajuns la 1,1 mil. euro, in crestere cu 50% fata de anul 2006, cand aceasta a fost de 750.000 euro", spune Diana Blinda. Ea adauga ca "in contextul expansiunii puternice a pietei mobilierului de birou, in primul trimestru al acestui an cifra de afaceri a crescut cu 100% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 500.000 euro.
Pentru tot anul 2008, estimam vanzari in valoare de doua milioane de euro, iar marja de profit este intre 5 si 10%, in functie de specificul produselor livrate".
Mofis Com, companie care ofera solutii integrate de mobilier pentru birou, a fost infiintata in decembrie 2002 de catre sotii Ewa si Armando Rossi, care aveau o experienta de peste zece ani in comertul cu mobilier de birou si amenajare.
"Compania si-a inceput activitatea propriu-zisa la inceputul anului 2003 si am ales aceasta activitate datorita experientei acumulate in domeniul comertului cu mobilier de birou si amenajari de birouri din 1994. Denumirea companiei, Mofis, este acronimul de la Modern Office Furniture Integrated Solutions", spune Armando Rossi, fondatorul Mofis Com.
Compania ofera in principal mobila de birou, cu tot ceea ce inseamna mobilarea unui spatiu de birouri. Birouri pentru personalul operativ, birouri directoriale, mese de consiliu, receptii, scaune de birou ergonomice, fotolii directoriale, scaune pentru sali de consiliu sau zone de asteptare, pereti despartitori si panouri despartitoare pentru birouri. "Avem in portofoliu peste 500.000 de produse.Cele mai cerute sunt scaunele si fotoliile ergonomice, scaunele pentru sali de conferinta, mobilierul directorial din sticla si metal sau mobilierul directorial acoperit cu furnir din lemn exotic", mentioneaza fondatorul Mofis.
Pe langa aceste produse, compania ofera si servicii de amenajare a spatiilor de birouri si servicii de reparatii de mobilier de birou, indiferent de producatorul mobilierului.
Dupa cum marturiseste fondatorul Mofis, pretul depinde de mai multi factori. "Avem si preturi mari, dar si mai mici, insa depinde foarte mult de cantitatea solicitata, de nivelul calitativ si de timpul in care se doreste livrarea", adauga el.
Furnizorii au fost gasiti mai greu, in principal in revistele de specialitate si targurile internationale, precum si prin participarea la intalnirile organizate de sectiile comerciale ale ambasadelor din Romania.
"Am facut o selectie a potentialilor furnizori comparand calitatea, pretul, termenul de livrare si, nu in ultimul rand, capacitatea potentialului furnizor de a oferi o continuitate a produselor in timp", marturiseste Armando Rossi.
In acest moment, compania are trei furnizori din Italia, doi din Polonia, patru din Romania si este reprezentantul pentru Romania si Bulgaria al unuia dintre cei mai mari furnizori de mobilier din Europa, cu sediul in Belgia.
Primii clienti au fost gasiti "cu rabdare si perseverenta. Am contactat firmele care construiau imobile de birouri, am intrebat data in care urmau sa fie date in folosinta si am aflat companiile care au contractat spatiile, dupa care am contactat respectivele companii si firmele de arhitectura care se ocupau de amenajari", marturiseste Armando Rossi.
Oferta a fost primita insa cu neincredere. "Cum sa fie incluse toate serviciile in pret? Amenajare, transport, montaj, fara taxe suplimentare? Au fost companii care au mai avut experiente anterioare de mobilare si intrebau ce-i mai costa dupa ce livram marfa si la cat timp facem montajul dupa livrarea mobilierului", spune fondatorul Mofis Com.
Principalele modalitati de promovare au fost revistele si cataloagele de specialitate, precum si colaborarea cu arhitecti si firme de arhitectura. "Pagina de web unde pot fi vizualizate produsele nu s-a dovedit o investitie buna. 1% dintre potentialii clienti care intra pe pagina web ne contacteaza si 1 sau 2 dintre ei comanda".
Printre clientii Mofis Com se numara: Academia de Studii Economice, Ambasada Poloniei, Continental Hotels, Elite Romania, Germanos Telecom Romania.
Firma a inceput cu doi angajati si patru colaboratori, iar in prezent are sase angajati permanenti si 12 colaboratori.
Primele investitii au fost realizate intr-un show-room, cheltuieli cu colabolatorii si tehnica de calcul cu softul aferent. Pe parcurs au mai fost investitii in publicitate si cheltuieli cu stocul-tampon de marfa.
Dupa patru ani de munca sustinuta, cu rezultate financiare progresive, exceptie un an de pierdere, 2005, datorita investitiilor au inceput sa apara rezultatele.
Conform site-ului Ministerului de Finante, Mofis Com a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 57.000 de euro.
"In 2007 cifra de afaceri a fost cu 50% mai mare decat in 2006. Pentru 2008, in primele 5 luni ale anului cifra de afaceri a fost cu 51% mai mare decat tot anul 2007. In ritmul actual preconizam o crestere cu 200% a cifrei de afaceri pana la sfarsitul anului", marturiseste Rossi.
Ca planuri de dezvoltare, cei doi fondatori spun ca sunt in cautarea de distribuitori in orasele mari din Romania. "Avem foarte multe cereri in tara, este foarte greu sa le acoperim, iar costurile cu transportul personalului pentru montaj sunt mari. Un distribuitor cu experienta in domeniul mobilei, cu o echipa de montaj mobilier ar putea prelua aceste comenzi, astfel incat costul final sa fie acelasi ca si la Bucuresti", adauga el.


Mofis Com:
Primele investitii: pentru un show-room si tehnica de calcul
Furnizorii au fost alesi in urma unei selectii, comparand calitatea, pretul, termenul de livrare
Compania are trei furnizori din Italia, doi din Polonia, patru din Romania
Principalele modalitati de promovare: revistele, cataloage de specialitate, colaborarea cu arhitecti si firme de arhitectura
Firma are in prezent 6 angajati si 12 colaboratori
Cifra de afaceri estimata pentru 2008: circa 160.000 de euro

Hansen Grup:
Primul furnizor a fost gasit la un targ de specialitate
Cea mai mare comanda pe care compania a primit-o pana in prezent a fost in valoare de 250.000 de euro
Investitia initiala in afacere a fost de 50.000 de euro, bani necesari pentru logistica, stoc initial, masini, calculatoare, training de specialitate in Italia
Cifra de afaceri in 2007 a ajuns la 1,1 mil. euro
Marja de profit este intre 5 si 10%

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO