Companii

„Cel mai greu va fi sa-i convingem pe consumatori sa incerce altceva”

Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod: Acoperim 43.000 de puncte de vanzare in acest moment, iar daca Bilbor va ajunge in 25.000 din acestea pana la finalul anului, va fi foarte bine.

Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod: Acoperim 43.000 de puncte de vanzare in acest moment, iar daca Bilbor va ajunge in 25.000 din acestea pana la finalul anului, va fi foarte bine.

06.06.2010, 23:29 95

Intrarea pe piata apelor minerale in primele zile ale sezonuluicu cel mai mare consum de racoritoare va aduce vanzari suplimentarede peste 5 mil. euro companiei URBB in acest an, potrivit luiShachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod,companie cu afaceri de peste 100 mil. euro anual.

El pariaza si pe exporturi, in conditiile in care consumul localcontinua sa scada in acest an.

"Ce am facut in criza? M-am uitat in primul rand la venituri siam pus intrebarea: Ce putem face ca sa le crestem? Aici sunt maimulte variante: iti cresti cota de piata, dezvolti portofoliul deproduse sau mergi mai mult pe exporturi. Apoi ma uit la costuri siincerc sa vin cu solutii pentru a fi mai eficienti fara sa neatingem de cheltuielile cu resursele umane ale companiei", spuneShaine.

Evitarea vartejului scaderilor de vanzari ar putea fi in acestan lansarea Bilbor, un brand premium de apa minerala in care URBBvrea sa investeasca cateva milioane de lei pentru a-l face cunoscutpe piata.

"Nu va fi neaparat cea mai mare investitie intr-un brand al URBBdin 2010", au afirmat reprezentantii companiei, fara a da valoareabugetului de marketing.

Vor sa ia din clientii Borsec si Dorna

Acesta este, in schimb, cel mai mare pariu al companiei din2010: in conditiile unui consum in declin cu circa 7% in acest anfata de 2009, Bilbor va trebui sa ia din cotele de piata ale Dornasi Borsec, cei mai mari competitori ai sai, dar si cele mai marimarci premium de pe piata.

Borsec, cel mai vandut brand de apa minerala din Romania,genereaza un business estimat de ZF la 60 -70 mil. euro grupuluiRomaqua si are o istorie de circa 200 de ani.

Majoritatea imbuteliatorilor mari de apa mai spera la cresteride vanzari in acest an doar datorita caniculei pe care prognozelemeteo o anunta pentru aceasta vara.

"Vedem o stagnare a pietei apelor minerale in acest an lavaloarea de circa 300 mil. euro", afirma la randul sau Shaine.

Pe fondul reducerii veniturilor, multi consumatori au datprodusele premium pe apa minerala imbuteliata la bidoane de 5-6litri sau au inceput sa cumpere apa de masa, de circa doua ori maiieftina decat cea minerala.

"Cel mai greu va fi in acest an sa-i convingem pe consumatori satesteze apa Bilbor", spune Shaine.

"Vom face campanii care vor incuraja testarea noilor produse inmagazine. Nu vom avea promotii pe pret, acestea ar putea compromitelansarea unui brand premium", a afirmat Doron Zilberstein,directorul de marketing al URBB.

In acest an, producatorul Tuborg vrea sa duca Bilbor in mai multde jumatate din punctele de vanzare acoperite prin distributiabrandurilor de bere din portofoliu.

"Acoperim 43.000 de puncte de vanzare in acest moment, iar dacaBilbor va ajunge in 25.000 din acestea pana la finalul anului, vafi foarte bine", mai spune Shaine.

Canalul HoReCa ar putea aduce 20% din vanzarile Bilbor, ca si incazul berii sau al sucurilor distribuite de companie.

De altfel, sistemul de distributie bine pus la punct i-a ajutatpe israelienii de la URBB sa se impuna si pe piata sucurilor, cuOrangina si Granini, produse lansate in ultimii 4-5 ani inRomania.

Si francezii de la BRD au pariat pe Bilbor

Compania a demarat in urma cu cateva saptamani productia de apala Bilbor, judetul Harghita, prin finalizarea unor investitii decirca 10 mil. euro. O parte din acestea au fost acoperite de uncredit de 3 mil. euro contractat de la BRD-Groupe Société Généralepe o perioada de zece ani, potrivit lui Shaine.

Fabrica din Bilbor, judetul Harghita, cu 35 de angajati, vagenera in primul an de operare circa 5% din cifra de afaceri acompaniei israeliene URBB la nivel local, potrivit estimarilor luiShaine. Tinand cont ca producatorul pariaza pe afaceri de peste 100mil. euro in acest an, vanzarile Bilbor pot fi estimate la peste 5mil. euro pana la finele lui 2010.

Tinta de exporturi anuntata de Shaine pentru Bilbor: un sfertdin productia fabricii de apa va merge pe piete externe. Managerula identificat deja in Asia cateva piete noi de desfacere pentrunoul brand de apa, insa a precizat ca livrarile la export nu audemarat inca. Shaine a mai mentionat ca in acest moment fabrica dinBilbor are o capacitate ce poate acoperi 3-5% din cererea de pepiata locala.

Tinand cont ca piata de profil este estimata la un miliard delitri, in noua fabrica de productie a URBB se pot imbutelia anualcirca 30-50 mil. litri de apa minerala plata si carbogazoasa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO