Companii

Ce arată prima comparaţie între Burger King şi McDonalds pe piaţa locală

Ce arată prima comparaţie între Burger King şi McDonalds pe piaţa locală
02.08.2010, 23:55 1632

Burger King a avut încasări de 3 milioane de euro (12,7 mil.lei) în 2009, ceea ce înseamnă că fiecare din cele şase unităţi pecare compania a reuşit să le deschidă până la finalul anului trecuta avut în medie încasări anuale de 500.000 de euro, adică vânzărizilnice de 1.400 de euro.

Spre comparaţie, competitorul său direct McDonald's, care aajuns la 60 de restaurante în 2009 şi afaceri totale de circa 100de milioane de euro (419,1 mil. lei), a vândut în medie zilnic de4.600 de euro într-o singură unitate, valoare de peste trei ori maimare decât la Burger King.

Diferenţa poate fi pusă pe seama faptului că McDonald's, care aintrat la nivel local în urmă cu 15 ani, la parterul magazinuluiUnirea Shopping Center, şi-a concentrat afacerea pe restaurante demari dimensiuni de tip drive-thru care atrag un număr mai mare declienţi decât cele situate în malluri.

Burger King, interesat de locaţii stradale

Anul acesta, şi reprezentanţii Burger King, care au mai lansatdouă unităţi, una în Bucureşti Mall din Vitan şi una în Constanţa,au anunţat că vor schimba strategia de extindere, mizând doar pespaţiile stradale pentru restaurante independente şi de tip drive,linie pe care au urmat-o şi competitorii McDonald's (peste 31 derestaurante drive-thru) şi KFC (un restaurant drive-thru).

"Criza financiară nu a ocolit nici domeniul nostru deactivitate, consu matorul de fast-food trebuind să îşi împartăbugetul între cheltuielile zilnice absolut necesare şi ieşitul înoraş cu rol de relaxare. Previziunile noastre au luat în calculaspectele socio-economice în care ne desfăşurăm activitatea şi amreuşit să terminăm anul 2009 foarte aproape de targetul realiststabilit", a spus Monica Eftimie, marketing manager al AtlanticRestaurant System.

Remus Tiucă, fostul director general al Burger King România,admitea la începutul anului că tendinţa deschiderilor în mall-uri aluat sfârşit, strategia companiei fiind aceea de a negocia spaţiistradale cât mai bine plasate pentru noi unităţi de fast-food.Tiucă a părăsit conducerea companiei în luna mai "pentru a dezvoltanoi proiecte personale", potrivit propriilor declaraţii şi a cedatlocul lui Ştefan Pavel care ocupa poziţia de director de dezvoltarepână în acel moment.

Eli Davidai şi Marius Nasta, au trecut Burger King peharta Bucureştiului

În timp ce Burger King abia face primii paşi în negociereapentru spaţii stradale, McDonald's România, care este şi cel maimare lanţ de restaurante de tip fast-food la ni vel local, mizeazăpe achiziţia de teren şi construcţia unităţilor de la zero, chiardacă in vestiţia este de până la de patru ori mai mare decât ceaalocată restaurantelor luate în chirie.

Investiţia într-un restaurant construit de la zero, care implicăşi costul terenului, ajunge la circa 15 mil. lei (4 mil. euro), întimp ce pentru o unitate în chirie bugetul este de maximum unmilion de euro.

Din cele 62 de restaurante operate de McDonald's, în care intrăzilnic 15.000 de clienţi, potrivit datelor furnizate de companie,opt unităţi sunt în proprietate.

De asemenea, cel mai vechi restau rant al lanţului americanMcDonald's, cel de la Unirea, are încasări anuale de circa 5milioane de euro, nivel atins doar de alte două-trei unităţi dinBucureşti, printre acestea numărându-se restau rantul maga zinuluiIKEA din Băneasa sau Caru cu Bere administrat de Dragoş Petrescuprin intermediul companiei Trotter Prim.

Burger King a fost adus în România de către oamenii de afaceriEli Davidai şi Marius Nasta în aprilie 2008, odată cu deschidereacentrului comercial din nordul Capitalei, Băneasa ShoppingCity.

În primul an, în care a angajat 78 de persoane pentrurestaurantele Burger King din Bucureşti, afacerile au urcat la 1,3milioane de euro, dar compania a anunţat pierderi de 0,9 mil.euro.

Nici în 2009 Burger King nu a reuşit să treacă pe break-even,anunţând în conti nuare pierderi de 1,1 mil. euro.

"Există locaţii care pot ajunge la break-even în primul an, aşacum există şi locaţii care au nevoie de o perioadă mai lungă pentrua deveni profitabile. În pieţele "aşezate", cum ar fi StateleUnite, în perioada de creştere economică, un business ca al nostruare nevoie de aproximativ doi ani pentru a deveni profitabil", amai spus Monica Eftimie.

Reţeaua de restaurante număra la finalul anului trecut 183 deangajaţi.

Piaţa restaurantelor s-a ridicat anul trecut la aproape unmiliard de euro, potrivit estimărilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO