Companii

Campaniile "Rabla" au asigurat 40% din vanzarile Arctic pe piata interna

Campaniile "Rabla" au asigurat 40% din vanzarile Arctic pe piata interna

Evolutia vanzarilor Arctic in primul semestru din acest an

08.09.2009, 00:00 113

Producatorul de electrocasnice Arctic a comercializat in primajumatate a anului aproximativ 90.000 de frigidere si masini despalat prin programele de buy-back, prin care acorda un voucher de150 de lei pentru achizitia unui aparat nou odata cu predarea unuiauzat.

Volumul comercializat prin aceste promotii desfasurate inretelele de retail specializat sau in hipermarketuri reprezinta 40%din totalul celor 225.000 de unitati vandute pe piata locala.

Inprima jumatate de an Arctic a raportat o scadere de 14% avanzarilor, la 80,3 milioane de euro, in urma reducerii cererii cu28% pe piata interna in timp ce exporturile au crescut cu 5%.

"Tinta initiala a fost de 25% din total. Programele de buy-backau reprezentat la final 40% din vanzari. Avem si acum altecampanii, dar care promoveaza clasa energetica a produsului", aspus Monica Iavorschi, directorul general al Arctic.

Iavorschi a mentionat ca aceasta campanie are un public tintamai redus deoarece sectorul de electrocasnice din clasa energeticaA plus (consumul poate ajunge la -24% in cazul frigiderelor - n.r.)reprezinta circa 200.000 de unitati din totalul de circa 7,5milioane de frigidere din Romania.

Tinta de productie de un milion de unitati

Anul trecut compania a produs la fabrica din Gaesti, Dambovita,1,2 milioane de aparate frigorifice si a realizat o cifra deafaceri de 230 de milioane de euro. In conditiile in care piatalocala a cunoscut o reducere de 35% a vanzarilor, iar la niveleuropean vanzarile de electrocasnice au scazut in medie cuaproximativ 5% in functie de tara, Arctic vede o scadere de 10%cifrei de afaceri in 2009.

"Anul acest vom produce un milion de aparate frigorifice sisperam sa recuperam din scadere si sa ajungem la -10% la final.Europa de Vest are un trend ascendent, care trebuie sa continue", aspus Iavorschi. Potrivit prognozei de scadere, Arctic ar trebui saajunga la vanzari de 207 milioane de euro in acest an.

Franta, Anglia si Germania reprezinta in 2009 primele piete deexport pentru Arctic, fiind totodata piete care au inregistrat cotediferite de reducere a vanzarilor, de pana la 10%. Astfel piatafranceza s-a contractat cu 5,4%, in Germania vanzarile au stagnat,iar Marea Britanie a redus consumul cu 5,5% la capitolulelectronice potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pieteiGfK Temax.

"Pietele mature au un venit mediu al consumatorului mult pestece avem in Romania si in pietele emergente. Daca in Anglia situatiaeste destul de constanta, in Romania schimbarile sunt foartevizibile. Specialistiiarata ca revenirea in Europa Centrala si de Est si Romania vaincepe in a doua jumatate din 2010", a spus Iavorschi.

A trecut momentul critic pentru 2009

Sefa Arctic pare sa aiba incredere in rezultatele urmatorelorluni, dar se mentine rezervata in privinta cifrelor legate deprofitabilitatea producatorului, chiar daca Arctic a avut profitinca de la preluarea de catre Arcelik, iar media castigului net dinultimii sase ani depaseste 10 milioane de euro.

"Cred ca am trecut de momentul critic", spune Iavorschi,amintind de metodele de reducere a costurilor implementate infabrica, de investitiile de 5 milioane de euro si de procedurile derenegociere cu furnizorii. Arctic si-a permis chiar sa creascasalariile in 2009, in cazul celor cu venituri mici cresterileajungand la 15%.

"La Arctic nu am ajuns in stadiul in care sa fim nevoiti sa damafara oameni chiar daca in jurul nostru sunt fabrici care seinchid. La retaileri in schimb (Altex, Flamingo, Depozitul deCalculatoare - n.r.) a fost mult mai greu decat la producator.Partea buna este ca ei nu au sindicate", spune Iavorschi referitorla cele 1.500 de locuri de munca restructurate in retailulelectroIT in prima jumatate de an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO