Companii

Cafea Fortuna vrea sa-si mentina cota de piata la peste 15%, dupa ce vanzarile au stagnat anul trecut

25.02.2008, 20:40 152

Producatorul roman Cafea Fortuna a realizat anul trecut vanzari de 21,8 mil. euro, valoare similara cu cea inregistrata in 2006.
"Ne-am mentinut vanzarile la aceeasi valoare din 2006, in conditiile in care piata cafelei a fost in scadere anul trecut fata de perioada anterioara", a afirmat Dan Lazarescu, directorul general al companiei Cafea Fortuna.
Piata cafelei s-a diminuat cu 12% in primele noua luni ale anului trecut fata de aceeasi perioada din 2006, potrivit lui Lazarescu, care citeaza date INS (Institutul National de Statistica).
Dinamica negativa a consumului este determinata si de fenomenul emigrarii, deoarece romanii care pleaca la munca in strainatate sunt, in marea majoritate, consumatori de cafea, explica managerul. El se asteapta insa ca piata sa aiba o scadere mai putin accentuata in acest an in raport cu 2007.
Consumul de cafea in Romania este la jumatate din media din Uniunea Europeana de 5 kilograme pe cap de locuitor, arata datele din 2006 ale Organizatiei Internationale a Cafelei, care se bazeaza si ele pe volumul importurilor de cafea. Romania neavand productie proprie de cafea, importurile reprezinta un indicator relevant al consumului local.
Cafea Fortuna avea anul trecut o cota de peste 15% in volum pe piata cafelei, potrivit estimarilor companiei bazate pe datele de la INS.
"Obiectivul nostru pentru acest an este sa ne pastram cota de piata", a declarat Lazarescu. Producatorul are in plan noi lansari de produse pe segmentul cafelei macinate in 2008.
"Este posibil ca in acest an cifra de afaceri a companiei sa creasca pe baza majorarii preturilor. Bursa mondiala de cafea a atins recent un maxim istoric. Cresterile preturilor materiilor prime se va reflecta in majorarea pretului la raft la cafea", a precizat managerul.
Cafea Fortuna, singura companie romaneasca aflata printre primii 4-5 jucatori pe piata cafelei, a inaugurat anul trecut o noua fabrica, construita pe un teren de la iesirea din Capitala. Unitatea de productie a implicat investitii de aproximativ 8 mil. euro, reprezentand resurse financiare proprii ale producatorului de cafea.
Compania a renuntat astfel la vechea sa locatie de productie situata in Domnesti (Ilfov).
Producatorul roman isi disputa o piata de aproape 40.000 de tone cu companii multinationale precum Kraft Foods, Strauss (care detine brandul Elite) si Tchibo. Cea mai mare pondere in vanzarile Cafea Fortuna este detinuta de cafeaua vrac, segment care inregistreaza un trend descrescator si pe care compania detine cea mai mare cota de piata. Producatorul activeaza si pe alte segmente ale pietei cu acelasi brand, Cafea Fortuna.
Compania a fost infiintata in anul 1993, iar in prezent are aproximativ 110 angajati, fiind detinuta de Constantin Moroianu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO