Companii

Burger King a deschis un fast-food la Romană, între McDonald’s şi KFC

Burger King a deschis un fast-food la Romană, între McDonald’s şi KFC

Autor: Ioana Mihai

19.12.2010, 23:45 602

Reţeaua de restaurante de tip fast-food Burger King, cu afaceride circa 3 mil. euro pe piaţa locală, a deschis sâmbătă cea de-anoua unitate din România situată într-un spaţiu din Piaţa Romană(Bucureşti) şi îşi propune să continue extinderea pe parcursulanului viitor, când vânzările ar trebui să fie cu 40% mai mari.

Burger King a deschis la Romană primul fast-food stradal alcompaniei, situat între principalii rivali de pe piaţă - McDonald'sşi KFC -, într-un spaţiu în care anterior a funcţionat restaurantulEverest.

"Mă aştept ca anul viitor cifra de afaceri să fie mai mare cu40% faţă de cea din acest an", declară Marius Nasta, fondator şipreşedinte al Atlantic Restaurant System (ARS), operatorul BurgerKing în România.

El argumentează că aşteptările sale se bazează pe mai mulţifactori, printre care şi intenţia de a dezvolta reţeaua agresivanul viitor. Cu toate acestea, reprezentanţii companiei nu au făcutprecizări în privinţa numărului de spaţii sau a bugetului deinvestiţii planificat. "Bugetele de investiţii nu sunt bătute încuie, aşa cum s-a întâmplat şi anul acesta. La început nu aveam înplan să deschidem niciun restaurant, dar am găsit spaţiul dinRomană", spune Nasta, care precizează că este foarte interesat delocaţiile strategice. Investiţia într-un restaurant sub siglaBurger King variază de la 0,5 la 1 milion de euro, în funcţie deloc şi suprafaţă.

Şeful Burger King se aşteaptă ca rezultatele financiare dinacest an să se plaseze la un nivel similar faţă de cele de anultrecut, când firma a avut o cifră de afaceri de 3 milioane de euroşi pierderi de 1 milion de euro. "Prima parte a acestui an a fostfoarte dificilă, dar în a doua jumătate am înregistrat o creşterecu 15% a vânzărilor", declară Nasta.

Afacerea Burger King numără în prezent nouă spaţii pe piaţaromânească şi cel din Piaţa Romană "va fi cu siguranţă «stindardul»nostru în zona de restaurante plasate în zone pietonale", spuneNasta, care precizează că din portofoliul reţelei cele mai marivânzări le înregistrează restaurantul plasat în mallul BăneasaShopping City din nordul Capitalei.

Reprezentanţii firmei spun că în 2010 au beneficiat de uneleefecte ale crizei, precum "apariţia de noi spaţii potrivite pentrua deschide un restaurant Burger King şi scăderea chiriilor, carevariază mult, dar în principiu sunt mai mici cu 10%", dar au fostafectaţi pe de altă parte de scăderea bonului de casă, potrivitdirectorului de marketing, Monica Eftimie, care vorbeşte însă decreşterea numărului de clienţi, în unele cazuri cu 30%.

Acţionar la Atlantic Restaurant System este şi Eli Davidai, celcare a adus Pepsi pe piaţa locală şi controlează şi alte investiţiiîn imobiliare sau IT. Pe piaţa de fast-food, cea mai consistentăfelie este adjudecată de reţelele McDonald's şi KFC, care auvânzări anuale cumulate de aproape 150 de milioane de euro.

Reprezentanţii Burger King spun că magazinul de la Romană va fiunitatea "stindard" din zone pietonale

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO