Burger King a deschis un fast-food la Romană, între McDonald’s şi KFC

Autor: Ioana Mihai 19.12.2010

Reţeaua de restaurante de tip fast-food Burger King, cu afaceri de circa 3 mil. euro pe piaţa locală, a deschis sâmbătă cea de-a noua unitate din România situată într-un spaţiu din Piaţa Romană (Bucureşti) şi îşi propune să continue extinderea pe parcursul anului viitor, când vânzările ar trebui să fie cu 40% mai mari.

Burger King a deschis la Romană primul fast-food stradal al companiei, situat între principalii rivali de pe piaţă - McDonald's şi KFC -, într-un spaţiu în care anterior a funcţionat restaurantul Everest.

"Mă aştept ca anul viitor cifra de afaceri să fie mai mare cu 40% faţă de cea din acest an", declară Marius Nasta, fondator şi preşedinte al Atlantic Restaurant System (ARS), operatorul Burger King în România.

El argumentează că aşteptările sale se bazează pe mai mulţi factori, printre care şi intenţia de a dezvolta reţeaua agresiv anul viitor. Cu toate acestea, reprezentanţii companiei nu au făcut precizări în privinţa numărului de spaţii sau a bugetului de investiţii planificat. "Bugetele de investiţii nu sunt bătute în cuie, aşa cum s-a întâmplat şi anul acesta. La început nu aveam în plan să deschidem niciun restaurant, dar am găsit spaţiul din Romană", spune Nasta, care precizează că este foarte interesat de locaţiile strategice. Investiţia într-un restaurant sub sigla Burger King variază de la 0,5 la 1 milion de euro, în funcţie de loc şi suprafaţă.

Şeful Burger King se aşteaptă ca rezultatele financiare din acest an să se plaseze la un nivel similar faţă de cele de anul trecut, când firma a avut o cifră de afaceri de 3 milioane de euro şi pierderi de 1 milion de euro. "Prima parte a acestui an a fost foarte dificilă, dar în a doua jumătate am înregistrat o creştere cu 15% a vânzărilor", declară Nasta.

Afacerea Burger King numără în prezent nouă spaţii pe piaţa românească şi cel din Piaţa Romană "va fi cu siguranţă «stindardul» nostru în zona de restaurante plasate în zone pietonale", spune Nasta, care precizează că din portofoliul reţelei cele mai mari vânzări le înregistrează restaurantul plasat în mallul Băneasa Shopping City din nordul Capitalei.

Reprezentanţii firmei spun că în 2010 au beneficiat de unele efecte ale crizei, precum "apariţia de noi spaţii potrivite pentru a deschide un restaurant Burger King şi scăderea chiriilor, care variază mult, dar în principiu sunt mai mici cu 10%", dar au fost afectaţi pe de altă parte de scăderea bonului de casă, potrivit directorului de marketing, Monica Eftimie, care vorbeşte însă de creşterea numărului de clienţi, în unele cazuri cu 30%.

Acţionar la Atlantic Restaurant System este şi Eli Davidai, cel care a adus Pepsi pe piaţa locală şi controlează şi alte investiţii în imobiliare sau IT. Pe piaţa de fast-food, cea mai consistentă felie este adjudecată de reţelele McDonald's şi KFC, care au vânzări anuale cumulate de aproape 150 de milioane de euro.

Reprezentanţii Burger King spun că magazinul de la Romană va fi unitatea "stindard" din zone pietonale