Companii

Bunurile de larg consum s-au scumpit cu „doar“ 19,3% în T2/2023, în scădere faţă de maximul de peste 23% atins în trimestrul anterior. În continuare, în volume, retailul e pe minus

Autor: Cristina Roşca

09.09.2023, 13:54 232

În ultimele 12 luni, mai exact de la 1 iulie 2022 şi până la 30 iunie 2023, preţurile la bunuri FMCG au crescut în medie în România cu 18,3% Este al cincilea cel mai alert ritm de creştere din regiunea Europei Centrale şi de Est, după Ungaria, Kazahstan, Serbia şi Bulgaria  În volum, cel mai bun indicator pentru consum, declinul e de 2,7%.

În România, în trimestrul al doilea din 2023, bunurile de larg consum, cele pe care le găsim cel mai frecvent în coşul de cumpărături, s-au scumpit cu 19,3% versus aceeaşi perioadă din anul anterior. Se observă o scădere faţă de maximul atins în primele trei luni din 2023, de peste 23%, însă este în continuare al treilea cel mai alert ritm trimestrial din ulti­mii ani, semn că inflaţia în zona alimentelor, a băuturilor, a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei cedează greu.

În aceste condiţii, în care preţurile continuă să crească alert, iar salariile de multe ori nu ţin pasul, românii şi-au schim­bat comportamentul de consum. Astfel, ei cumpără mai rar, mai ieftin sau în cantităţi mai mici, fapt ce se vede într-o scădere de 2% a vânzărilor de bunuri de larg consum în volum în perioada aprilie-iunie 2023, conform datelor oferite de compania de cercetare de piaţă NielsenIQ.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO