Companii

Analiză. Care sunt segmentele din FMCG unde mărcile private au mâncat cel mai mult din vânzări? La hrana pentru animale, au aproape jumătate din piaţă, iar la semipreparate, o treime. Mărcile dezvoltate de retailerii alimentari câştigă tot mai mult teren în ultima perioadă, dat fiind că inflaţia îi face pe români să fie mai chibzuiţi

Analiză. Care sunt segmentele din FMCG unde mărcile...

Autor: Cristina Roşca

31.08.2023, 19:20 118

 Aceste articole ce poartă mărci precum Pilos, Tex, K-Classic sau Gusturi Româneşti au preţuri cu până la 30% mai mici decât brandurile consacrate.

Mărcile private ale retaile­rilor au reuşit să câştige poziţii de forţă în anumi­te segmente ale pieţei de FMCG, în timp ce în altele nu pot să pătrundă nici după mai bine de două decenii de prezenţă în România, arată o analiză ZF făcută pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă RetailZoom.

Astfel, în timp ce pe piaţa de hrană pen­tru animale de companie mărcile pri­vate au ajuns să aibă 43% cotă de piaţă, un nivel similar fiind înregistrat şi pe seg­mentul fructelor şi al legumelor procesate sau ambalate, la băuturi - atât alcoolice, cât şi nonalcoolice - ele au reuşit să câştige doar 2-5% din vânzări. Datele sunt afe­rente pri­mului trimestru din 2023.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO