Analiză. Care sunt segmentele din FMCG unde mărcile private au mâncat cel mai mult din vânzări? La hrana pentru animale, au aproape jumătate din piaţă, iar la semipreparate, o treime. Mărcile dezvoltate de retailerii alimentari câştigă tot mai mult teren în ultima perioadă, dat fiind că inflaţia îi face pe români să fie mai chibzuiţi

Autor: Cristina Roşca 31.08.2023

 Aceste articole ce poartă mărci precum Pilos, Tex, K-Classic sau Gusturi Româneşti au preţuri cu până la 30% mai mici decât brandurile consacrate.

Mărcile private ale retaile­rilor au reuşit să câştige poziţii de forţă în anumi­te segmente ale pieţei de FMCG, în timp ce în altele nu pot să pătrundă nici după mai bine de două decenii de prezenţă în România, arată o analiză ZF făcută pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă RetailZoom.

Astfel, în timp ce pe piaţa de hrană pen­tru animale de companie mărcile pri­vate au ajuns să aibă 43% cotă de piaţă, un nivel similar fiind înregistrat şi pe seg­mentul fructelor şi al legumelor procesate sau ambalate, la băuturi - atât alcoolice, cât şi nonalcoolice - ele au reuşit să câştige doar 2-5% din vânzări. Datele sunt afe­rente pri­mului trimestru din 2023.