Analiză. Care sunt segmentele din FMCG unde mărcile private au mâncat cel mai mult din vânzări? La hrana pentru animale, au aproape jumătate din piaţă, iar la semipreparate, o treime. Mărcile dezvoltate de retailerii alimentari câştigă tot mai mult teren în ultima perioadă, dat fiind că inflaţia îi face pe români să fie mai chibzuiţi
♦ Aceste articole ce poartă mărci precum Pilos, Tex, K-Classic sau Gusturi Româneşti au preţuri cu până la 30% mai mici decât brandurile consacrate.
Mărcile private ale retailerilor au reuşit să câştige poziţii de forţă în anumite segmente ale pieţei de FMCG, în timp ce în altele nu pot să pătrundă nici după mai bine de două decenii de prezenţă în România, arată o analiză ZF făcută pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă RetailZoom.
Astfel, în timp ce pe piaţa de hrană pentru animale de companie mărcile private au ajuns să aibă 43% cotă de piaţă, un nivel similar fiind înregistrat şi pe segmentul fructelor şi al legumelor procesate sau ambalate, la băuturi - atât alcoolice, cât şi nonalcoolice - ele au reuşit să câştige doar 2-5% din vânzări. Datele sunt aferente primului trimestru din 2023.