♦ Cora este primul retailer activ pe acest segment care reduce suprafaţa unora dintre hipermarketuri şi umple spaţiul rămas liber cu alte branduri ♦ Reprezentanţii Auchan au declarat şi ei recent că hipermarketul pe care l-am cunoscut acum zece ani, cu o suprafaţă de 10.000 mp, exclusiv pentru vânzare, se transformă ♦ Pe această piaţă a hipermarketurilor există patru jucători mari - Kaufland, Carrefour, Auchan şi Cora - ce adună circa 240 de unităţi.
Hipermarketul în forma lui acÂtuală, ca un magazin de până la 14.000-15.000 mp, cu 50.000-60.000 de articole la raft, nu mai este un magazin viabil. ComportaÂmentul de consum s-a schimbat ÅŸi odată cu acest lucru aceste magazine mari ÅŸi-au pierdut din atracÅ£ie, fapt ce invariabil s-a văzut ÅŸi în vânzările lor, care au scăzut în unele cazuri cu 30-50% faţă de maximele atinse acum 5-7 sau chiar zece ani. ÃŽn acest context, reÂtailerii se grăbesc să găsească soluÅ£ii pentru această piaţă de circa 30 mld. lei anual ÅŸi 240 de magazine.
Pentru a îmbunătăţi eficienÅ£a acestor unităţi, pentru a creÅŸte vânzarea per metru pătrat, pentru a găsi un model de business viabil pe segmentul hipermarketurilor, reÂtailerii încearcă varii soluÅ£ii. Spre exemplu, Cora reduce suprafaÅ£a unora dintre hiperÂmarketuri ÅŸi umple spaÅ£iul rămas liber cu alte branduri. Auchan vorbeÅŸte despre transformarea unei anumite suprafeÅ£e în spaÅ£iu logistic pentru livrări. ReprezenÂtanÅ£ii Carrefour nu au făcut încă nicio mutare în acest sens, nu public cel puÅ£in, iar Kaufland activează cumva deja pe un spaÅ£iu mult mai mic, ce variază de la 2.000 la 5.500 mp, maÂgazinele nemÅ£ilor fiind de 2-3 ori mai mici ca ale concurenÅ£ei. Cele patru grupuri mari sunt cele care fac regulile pe această piaţă.