♦ Banii pentru investiţii merg atât către deschideri de magazine noi şi către relocări sau remodelări, cât şi către achiziţia de terenuri, dezvoltarea logisticii sau a portofoliului de produse ♦ Investiţiile anuale din comerţul alimentar sunt de regulă mai mari decât cele din producţie, existând puţine companii care scot din buzunare 100 mil. euro pe an fiecare ♦ În lipsa unor investiţii pe măsură în capacităţi de producţie noi de bunuri de larg consum, dezvoltarea universului de comerţ modern poate însemna însă şi creşterea importurilor.
Jucătorii din comerţul modern anunţă pentru 2022 circa 600 de magazine noi şi relocări, cea mai mare cifră de la intrarea pe piaţă, ceea ce înseamnă că universul de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate modernă, de discount şi cash&carry se va apropia de 4.500 de unităţi, conform calculelor ZF. În total, pentru dezvoltarea operaţiunilor din România, cele zece companii vor scoate din buzunare circa 1 mld. euro, sumă ce va fi folosită atât pentru expansiunea curentă, cât şi pentru logistică sau terenuri noi.
Comerţul cu dominantă alimentară este unul dintre puţinele sectoare din economia care a continuat să se dezvolte indiferent de contextul economic, magazine noi fiind deschise şi în timpul crizei financiare din 2009-2010, şi în vremuri de creştere economică, dar şi în pandemie. Acum, unele reţele apasă pedala de acceleraţie în 2022, iar motivele din spatele acestor decizii sunt variate.