Companii

Antreprenorii prind curaj si investesc in magazine de paine

Antreprenorii prind curaj si investesc in magazine de paine
26.04.2010, 23:10 467

Consumul de paine scade cu cateva procente in fiecare an, darromanii se indreapta tot mai mult spre paste fainoase, specialitatidin paine sau produse de patiserie pe segmentul premium pentrumicul dejun.

Dupa ce la sfarsitul lui 2008 lantul francez de brutarii Paul aintrat, prin intermediul unei francize, la nivel local, in centrulcomercial Baneasa Shopping City si in Dorobanti, a venit randul sialtor antreprenori sa exploateze aceasta piata.

"Anul acesta vom deschide 10 unitati in cele mai importante zoneale Bucurestiului, dar pe viitor intentionam sa ne extindem inorice cartier din Capitala si in marile marile orase, urmand saacordam si franciza", a declarat pentru ZF omul de afaceri RemusNica. El a inchiriat primul spatiu pentru magazinul de paine LaPainerie pe strada Smardan din Centrul Vechi al capitalei, in loculunui magazin cu ceasuri de lux, inchis la sfarsitul anului trecut.Prima unitate, unde se vor comercializa sortimente de paine,croissante si alte produse de patiserie, importate din Franta, seafla langa Vintage Pub, un bar preluat anul trecut de acelasiantreprenor.

Pentru deschiderea unui asfel de magazin, care se intinde pe osuprafata cuprinsa intre 20 si 50 de metri patrati, investitia seridica la aproximativ 45.000 de euro.

Asta inseamna ca investitia totala pentru acest an, daca planulde 10 unitati ramane in picioare, se ridica la aproape jumatate demilion de euro. Unitatile vor fi plasate pe arterele circulate alemarilor orase, dar conceptul se pliaza si pe centrelecomerciale.

"Am decis sa lansam aceasta retea, pe care o vom adapta fiecaruicartier, pentru ca am observat o cerere foarte mare pentru baghetasi croissant", spune Nica. Spre deosebire de brutariile Paul, carese intind pe o suprafata medie de circa 200 de metri patrati(spatiul de vanzare, depozitul si brutaria) si care se adreseazaclientilor cu venituri peste medie, La Painerie va avea preturiaccesibile pentru segmentul mediu. In centrul Bucurestiului, laintrarea pe Lipscani, un alt spatiu in renovare anunta intrareaunui magazin de paine dupa modelul frantuzesc.

De altfel, 2009 a reprezentat "anul painii frantuzesti", avandin vedere numarul mare de magazine si bistrouri care au asezatpainea in centrul conceptului. Pe strada Ion Campineanu s-a deschisBoutique du Pain, iar in Floreasca Rue du Pain. Indiferent ca s-aupozitionat ca bistro, restaurant sau magazin de paine, fiecareconcept incearca sa atraga bugetul amatorilor delicatese prin aromede paine proaspata.

Un roman consuma anual circa 105 kg de paine per capita,industria de panificatie ajungand la un volum de aproximativ 2,2milioane de tone si o valoare de circa 1,8 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO