Antreprenorii prind curaj si investesc in magazine de paine

Autor: Cristina Stoian 26.04.2010

Consumul de paine scade cu cateva procente in fiecare an, dar romanii se indreapta tot mai mult spre paste fainoase, specialitati din paine sau produse de patiserie pe segmentul premium pentru micul dejun.

Dupa ce la sfarsitul lui 2008 lantul francez de brutarii Paul a intrat, prin intermediul unei francize, la nivel local, in centrul comercial Baneasa Shopping City si in Dorobanti, a venit randul si altor antreprenori sa exploateze aceasta piata.

"Anul acesta vom deschide 10 unitati in cele mai importante zone ale Bucurestiului, dar pe viitor intentionam sa ne extindem in orice cartier din Capitala si in marile marile orase, urmand sa acordam si franciza", a declarat pentru ZF omul de afaceri Remus Nica. El a inchiriat primul spatiu pentru magazinul de paine La Painerie pe strada Smardan din Centrul Vechi al capitalei, in locul unui magazin cu ceasuri de lux, inchis la sfarsitul anului trecut. Prima unitate, unde se vor comercializa sortimente de paine, croissante si alte produse de patiserie, importate din Franta, se afla langa Vintage Pub, un bar preluat anul trecut de acelasi antreprenor.

Pentru deschiderea unui asfel de magazin, care se intinde pe o suprafata cuprinsa intre 20 si 50 de metri patrati, investitia se ridica la aproximativ 45.000 de euro.

Asta inseamna ca investitia totala pentru acest an, daca planul de 10 unitati ramane in picioare, se ridica la aproape jumatate de milion de euro. Unitatile vor fi plasate pe arterele circulate ale marilor orase, dar conceptul se pliaza si pe centrele comerciale.

"Am decis sa lansam aceasta retea, pe care o vom adapta fiecarui cartier, pentru ca am observat o cerere foarte mare pentru bagheta si croissant", spune Nica. Spre deosebire de brutariile Paul, care se intind pe o suprafata medie de circa 200 de metri patrati (spatiul de vanzare, depozitul si brutaria) si care se adreseaza clientilor cu venituri peste medie, La Painerie va avea preturi accesibile pentru segmentul mediu. In centrul Bucurestiului, la intrarea pe Lipscani, un alt spatiu in renovare anunta intrarea unui magazin de paine dupa modelul frantuzesc.

De altfel, 2009 a reprezentat "anul painii frantuzesti", avand in vedere numarul mare de magazine si bistrouri care au asezat painea in centrul conceptului. Pe strada Ion Campineanu s-a deschis Boutique du Pain, iar in Floreasca Rue du Pain. Indiferent ca s-au pozitionat ca bistro, restaurant sau magazin de paine, fiecare concept incearca sa atraga bugetul amatorilor delicatese prin arome de paine proaspata.

Un roman consuma anual circa 105 kg de paine per capita, industria de panificatie ajungand la un volum de aproximativ 2,2 milioane de tone si o valoare de circa 1,8 mld. euro.