Companii

Actionarii grupului Agroli au pus activele Tec Miaco in centrul expansiunii locale

Actionarii grupului Agroli au pus activele Tec Miaco in centrul expansiunii locale

Camelia Hoinarescu, director de marketing al Agroli: Bugetele de marketing, cel putin in prima perioada, nu se vor regasi in actiuni de marketing spectaculoase, ci vor fi directionate in sensul adaptarii portofoliului de produse si regandirii modului de prezentare pe piata a acestuia. 2008 din punct de vedere al marketingului este un an in care tatonam piata, studiem reactii pentru a ne construi o strategie coerenta incepand cu 2009, bineteles cu bugetele aferente.

16.04.2008, 15:08 196

Actionarii libanezi ai grupului Agroli au cumparat in 2006 producatorul de carne de pasare Avicola Crevedia si implicit brandul Ferma Natural, scoase la vanzare de fostii proprietari aflati in faliment ca urmare a acumularii unor datorii de
16 milioane de euro. De la acea data, Agricola Holding, care controleaza Agroli Group, a investit 15 mil. euro in fabrici si ferme, continuand si procesul de achizitii prin preluarea fabricii de legume congelate Golden Fingers si a altor active din industria carnii de pasare.
"Agroli Group ca si entitate in sine este foarte tanar. Practic 2006 nu a existat ca si cifre relevante fiind anul destinat achizitiilor si preluarilor. Abia din 2007 putem spune ca este anul in care grupul si-a inceput in mod real activitatea", a declarat Camelia Hoinarescu, director de marketing al Agroli.
Pentru Avicola Crevedia, una dintre cele mai importante active ale grupului, actionarii Agroli au bugetat o crestere de 35% a vanzarilor in acest an, sustinuta de un puternic proces de extindere.
"In prezent cererea de carne refrigerata este mai mare decat oferta din piata, iar Agroli isi va majora anul acesta atat reteaua de distributie, cat si capacitatea de productie. Acestea vor duce la o crestere a vanzarilor cu 35% fata de anul precedent. In urmatorii ani vom mentine ritmul ascendent, dar fara sa ne propunem cifre spectaculoase", a mai spus Hoinarescu.
De la preluarea fostei fabrici a Tec Miaco, Agricola Holding a realizat investitii de peste 15 milioane de euro in modernizarea si retehnologizarea unitatilor de productie achizitionate.
"Toate aceste investitii au permis anul trecut o crestere a capacitatii de productie cu 150% si ne propunem ca pana la sfarsitul anului sa mai crestem capacitatea cu inca 60%, procesul de retehnologizare urmand a fi finalizat la sfarsitul lui 2008", a adaugat Hoinarescu.
Anul acesta, Agroli va investi sase milioane de euro in achizitionarea de noi utilaje. Din luna iunie insa, grupul va demara si o campanie de promovare atat a companiei cat si produselor detinute. Hoinarescu nu a dorit sa dezvaluie insa valoarea investitiilor in promovare.
"Bugetele de marketing, cel putin in prima perioada, nu se vor regasi in actiuni de marketing spectaculoase, ci vor fi directionate in sensul adaptarii portofoliului de produse si regandirii modului de prezentare pe piata a acestuia. 2008 din punct de vedere al marketingului este un an in care tatonam piata, studiem reactii pentru a ne construi o strategie coerenta incepand cu 2009, bineinteles cu bugetele aferente", a spus directorul de marketing al companiei.
Ea a adaugat ca abia in toamna acestui an compania va avea o imagine mai clara asupra ponderilor pe care urmeaza sa le aiba fiecare tip de produs sau marca in planurile de vanzari si ce bugete de marketing le vor fi alocate.
Cele mai importante branduri detinute de grupul Agroli sunt Avicola Crevedia, Ferma Natural (pentru produsele din carne de pasare) si Cocolyso (oua).
Agroli este un grup integrat care asigura intregul lant de productie, de la cultivarea furajelor necesare animalelor, cresterea pasarilor pentru reproductie, nasterea puilor de o zi in fermele proprii, cresterea lor pana la maturitate, pana la sacrificarea si procesarea lor. Grupul cu peste 700 de angajati este format din companiile Agroli Group (asigura managementul grupului si a preluat activitatile de productie de furaje), Avicola Crevedia (specializata in cresterea pasarilor si procesarea carnii de pasare), Avicola Tartasesti (furnizor de pui de o zi), Jack Morris (fosta Avicola Gorneni, specializata in vanzarea de oua de consum) si Golden Fingers (fabrica specializata pe productia de legume congelate).
Potrivit informatiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, Avicola Crevedia a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 20,4 de milioane de euro, in crestere cu circa 60% fata de anul precedent si o pierdere de un milion de euro, fata de un profit de aproximativ 400.000 de euro obtinut in 2005.
Potrivit reprezentantului Agroli, consumul intern de carne de pasare se ridica la 400.000 de tone anual. Din aceasta suma insa, aproximativ 100.000 de tone anual reprezinta animalele sacrificate in gospodarii, peste 220.000 de tone reprezinta productia avicolelor, restul fiind importuri.
"Piata locala este foarte dinamica. Consumatorul nu este fidel unui singur brand, schimbandu-si des perceptia. Acest lucru se intampla si deoarece piata nu este asezata si din cauza faptului ca multe produse sunt importate", explica ea.
Cei mai mari producatori locali de carne de pasare sunt in prezent companiile Agricola Bacau, Transavia Alba Iulia si Aaylex (Avicola Buzau).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO