Business Internaţional

Sefii Airbus contesta interventiile politice din companie

09.03.2007, 13:39 7

Louis Gallois, directorul executiv al Airbus, a atacat guvernele europene pentru ca s-au zbatut sa obtina pierderi cat mai mici din restructurarea producatorului de avioane fara sa se gandeasca la soarta Airbus pe termen lung, scrie Financial Times.
"Am fost foarte surprins sa vad ca fiecare guvern britanic, francez, german si spaniol vrea ca reducerile cele mai mici de personal sa aiba loc in tara sa. Misiunea mea este sa salvez Airbus si sa creez un viitor pentru Airbus", a spus Gallois.
"Am vazut multi oameni care se luptau pentru a obtine cea mai buna parte a planului de restructurare si pentru ei marimea nu conta. Eu am spus ca e important ca in 20 de ani sa mai avem inca un Airbus."
Gallois a acceptat ideea ca niciun guvern european nu poate sa ignore EADS sau Airbus.
"Guvernul american nu ignora Boeing si Lockheed Martin, dar as prefera ca ei sa nu se implice in managementul companiei", a spus el.
"Ne aflam in aceeasi barca, conflictele nationale sunt ca otrava pentru aceasta companie."
El a spus ca solutia evitarii obiectiilor germane fata de planul de restructurare a insemnat retragerea planului de mutare a procesului de montare a aripilor de la Bremen la principala fabrica de asamblare din Broughton, in Marea Britanie.
In schimb, pentru a compensa Marea Britanie, el a fost de acord in final sa construiasca o fabrica la Filton in Marea Britanie, care in planul initial trebuia construita la Saab in Suedia.
Consiliul de conducere al EADS a autorizat managementul sa caute "fiecare solutie" pentru a mari resursele de capital al grupului, inclusiv emisiunea de actiuni.
Gallois a declarat ca va ridica problema stilului de management al EADS la intalnirea cu actionarii majoritari germani si francezi in contextul ultimelor pierderi provocate de conflictele dintre acestia. El a spus ca e clar faptul ca EADS va fi nevoita sa majoreze resursele financiare atrase din piata pana la un anume punct, dar a confirmat ca DaimlerChrysler, grupul auto german, si Lagardere, grupul media francez, actionarii industriali principali, nu au vrut sa participe la emisiunea de capital.
Este de inteles ca guvernul francez, care detine 15% din actiuni, ar fi pregatit pentru o emisiune de actiuni, dar o asemenea miscare ar dezechilibra actuala egalitate intre interesele franceze si cele germane.
Actionarii ar putea fi rugati sa aprobe o emisiune de actiuni chiar in timpul sedintei din mai, dar "inca nu s-a luat nicio decizie pana acum". El a refuzat sa comenteze in detaliu asupra structurii actionariatului. Gallois a declarat ca unii politicieni care sunt la conducere au facut presiuni asupra fortei de munca de la Airbus in ultimele saptamani, creand nesiguranta si zvonuri ca patru fabrici franceze vor fi inchise.
Gallois nu a fost surprins de protestele angajatilor, dar a avertizat forta de munca ca nu ar trebui sa faca anumite lucruri care sa intarzie livrarile de avioane catre clienti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO