Business Internaţional

Renault pregateste terenul pentru revenirea lui Carlos "The Cost-Killer" Ghosn

17.12.2004, 00:00 19



Renault a pregatit terenul pentru Carlos Ghosn, in prezent presedinte la Nissan, pentru preluarea functiei de director general din luna aprilie a anului viitor, facand schimbari in consiliul director, relateaza Financial Times.



Cinci din cei sapte membri ai consiliului, printre care si chairman-ul Louis Schweitzer, vor parasi compania in urmatoarele sapte luni. Thierry Moulonguet, directorul financiar care a fost numit la inceputul acestui an, va pleca si el de la Renault.



Alexis Boyer, analist in sectorul auto la Deutsche Bank din Paris, spune ca schimbarile ii vor permite lui Ghosn sa reactioneze mai rapid atunci cand va sosi la carma companiei.



"Credem ca el va face unele mutari care vor pune presiune pe companie, in primul rand in ceea ce priveste costurile", considera el. "De asemenea, va pune presiune asupra managementului, va defini obiectivele si va aplica un sistem adecvat de recompense pentru atingerea acestor obiective", afirma Boyer.



Cu toate acestea, Boyer nu se asteapta la inchideri de fabrici, desi Ghosn - supranumit "le cost killer" ("inamicul costurilor")- a condus ultimul mare program de reducere a costurilor de la Renault, inainte sa plece la Tokio in 1999.



Noii membri ai consiliului director sunt: Patrick Blain, fost director pe regiunea europeana, care a fost promovat la conducerea departamentului de vanzari si marketing, Jean-Louis Ricaud, director de calitate, care devine directorul departamentului de calitate si engineering, si Michel Gornet, senior vice-president al departamentului de productie, care devine director de productie.



"Am hotarat impreuna cu Carlos Ghosn sa dam responsabilitati mai importante acelor directori care si-au demonstrat competentele la Renault. Sunt convins ca vor reusi sa continue cu succes strategia noastra de crestere profitabila si sa depaseasca provocarile viitorului", a declarat Schweitzer.



Pierre-Alain De Smedt, care avea responsabilitati in sfera productiei si tehnologiei, si Francois Hinfray, directorul de vanzari si marketing, se vor retrage la sfarsitul anului.



Georges Douin, director de strategie si operatiuni internationale, artizanul tranzactiei de 5 mld. de dolari prin care Renault a preluat un pachet de control la Nissan, se va retrage si el in luna iulie a anului viitor.



Patrick Foure, directorul de comunicatii, va iesi din consiliul director si se va concentra asupra managementului echipei de Formula Unu Renault.



Carlos Ghosn, brazilianul care in ultimii ani a pus serios umarul la redresarea Nissan, ajutandu-i pe niponi sa isi revina din pragul falimenului si sa transforme o gaura de 16,72 de miliarde de euro in rezultate remarcabile, este unul dintre putinii straini care conduc o companie japoneza. El a stiut sa se adapteze rapid la cultura locala (cu ocazia primei adunari generale a actionarilor, a fost mustrat pentru faptul ca nu s-a inclinat corespunzator).



Ghosn, care in luna aprilie a anului viitor se va muta la Paris pentru a conduce Renault, a devenit foarte respectat in Japonia pentru energia sa, pentru munca asidua si pentru faptul ca a dat o noua viata grupului Nissan. El a utilizat tehnici occidentale de management, apeland la concedieri si inchideri de fabrici, insa in acelasi timp a invatat sa se incline corect si sa faca conversatie in limba japoneza. Ultima provocare a brazilianului se pare ca va fi reabilitarea companiei Mitsubishi, aflata intr-o situatie extrem de dificila dupa ce DaimlerChrysler a refuzat sa-i vireze fondurile de 4,86 mld. euro promise.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO