Business Internaţional

Renault incearca sa cucereasca piata rusa prin relansarea brandului Lada

17.03.2008, 21:06 16

Grupul francez Renault incearca sa readuca faima celui mai de succes brand din industria auto din Rusia, Lada. Proprietarul brandului, Autovaz, in cadrul caruia Renault a cumparat o participatie de 25%, se pregateste pentru o revenire in forta pe piata auto din Rusia, scrie BBC News.
Renault a achizitionat o participatie de 25% din Avtovaz in urma unei tranzactiei in valoare de un miliard de dolari (658 de milioane de euro). Tranzactia a propulsat parteneriatul Renault-Nissan-Autovaz pe locul trei in topul producatorilor de automobile din lume, dupa compania americana General Motors si cea japoneza Toyota.
"Renault si Nissan vor accelera relansarea brandului Lada in Rusia, si nu vor incerca sa se foloseasca de noul lor partener pentru promovarea propriilor autoturisme", a declarat Paul Newton, analist auto al Global Insight.
"Sa speram ca tehnologia avansata si noile tehnici de productie sunt exact de ceea ce are nevoie Lada pentru a se putea relansa pe piata auto rusa", a continuat Newton.
Oficialii rusi au declarat ca pana in 2015 intentioneaza sa-si dubleze cifra vanzarilor, la peste 1,5 milioane de unitati.
Cu toate acestea, in urma parteneriatului "Lada isi va pastra caracteristicile si va ramane o masina accesibila oricui", a declarat Sergei Chemezov, directorul companiei de stat Rostekhnologia, care detine in continuare 75% din actiunile Autovaz.
Compania de stat intentioneaza sa mai scoata la vanzare in decursul acestui an inca o participatie de 25%.
Renault, prin injectia de capital si tehnologie pe piata auto rusa, se inscrie in trendul global al marilor producatori auto care investesc miliarde de dolari doar ca sa intre pe piata auto din Rusia si sa profite din plin de boomul de pe aceasta piata.
Explozia pietei auto din Rusia se observa cel mai bine insa pe strazile marilor orase. In oraselele de provincie, traficul ramane in continuare lejer, insa deja a aparut problema parcarilor si a aglomeratiei pe stradutele mici.
Conform statisticilor firmei de audit PricewaterhouseCoopers, doar anul trecut piata auto din Rusia a inregistrat o crestere de 34%, depasind cu mult cresterile inregistrate de pietele din China sau India.
Pana in 2009, Rusia va depasi Germania, devenind astfel cea mai mare piata auto din Europa, este de parere Paul Willis, directorul de vanzari al Kia Motors Europe, idee sustinuta si de Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan.
Deja pentru Toyota, Nissan, Kia, Lexus, SsangYong si Subaru, Rusia a devenit prima piata de desfacere in Europa, conform statisticilor Automotive News Europe. Urmatoarele companii asiatice care isi vor indrepta atentia spre Rusia vor fi Mazda si Suzuki.
In tot mai multe regiuni din Rusia show-roomurile cu mai multe marci de autovehicule au devenit un lucru extrem de comun, dealerii fiind tot mai mult atrasi de importul de masini straine. Anul trecut, vanzarile de masini straine au inregistrat o crestere de 65%, fiind comercializate aproximativ 1,65 milioane de unitati, adica doua treimi din vanzarile totale de pe piata rusa.
In consecinta, vanzarile de masini autohtone au o cota de piata de doar 32%, dupa ce in 2006 acestea detineau 44% din piata auto.
Cu toate acestea, Autovaz spera ca prin parteneriatul cu Renault acest trend sa incetineasca, iar vanzarile de masini autohtone sa creasca.
"Cum piata auto a Rusiei se afla intr-o perioada de boom, noul parteneriat Renault-Nissan-Autovaz nu se va putea adapta atat de repede incat sa poata relansa intr-un timp scurt brandul Lada", a continuat Newton.
Si ceilalti producatori rusi de masini, companiile Severstal-Auto si Gaz, au parteneri straini.
Severstal lucreaza impreuna cu compania italiana Fiat si cu alte doua companii asiatice, SsangYong si Isuzu, in timp ce Gaz este partenera cu compania canadiana Magna.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO