Business Internaţional

Operatorii de telefonie mobilă din Franţa sunt atacaţi în justiţie din cauza clauzelor prea tehnice şi neclare, considerate abuzive

Operatorii de telefonie mobilă din Franţa sunt atacaţi...
07.01.2013, 17:47 826

O asociaţie franceză de protecţie a consumatorului a considerat abuzive anumite clauze – în special cele scrise cu litere mai mici - din contractele de abonament propuse de zece operatori de telefonie mobilă, printre care Orange, SFR şi Virgin Mobile, şi a decis să atace companiile în justiţie, scrie Le Figaro.

Operatorii criticaţi sunt Orange, SFR, Bouygues, Free, Virgin Mobile, La Poste Mobile, Coriolis, Numéricâble, Prixtel şi Sim Plus. Asociaţia, CLCV, consideră abuzive condiţiile generale ale contractelor scrise cu litere cu font mai mic – „acele mici rânduri concentrate şi tehnice”. Asociaţia a reacţionat şi la reclamaţiile depuse de clienţii care nu şi-au înţeles abonamentele sau contractele.
 
Printre clauzele dubioase figurează:
 
· În cazul în care telefonul este pierdut sau furat, abonatul va plăti în continuare chiar dacă şi-a suspendat numărul;
 
· Clientul trebuie să plătească un avans dacă îşi depăşeşte minutele alocate, altfel riscă întreruperea contului;
 
· Operatorii de telefonie fac tot posibilul pentru a-şi limita responsabilitatea în caz de lipsă a serviciului sau când acesta este slab;
 
· Anumite oferte “nelimitate” se supun în realitate unor condiţii neclare sau care variază de la contract la contract.
 
Juriştii asociaţiei au atras atenţia că anumite contracte conţin un limbaj atât de rigid încât “clientul nu ştie ce poate şi ce nu poate face”. Spre exemplu, CLCV a constatat că apar tot mai mulţi termeni abstracţi şi fără semnificaţie concretă pentru contract. În aceste condiţii, juriştii sfătuiesc clienţii să utilizeze “rezonabil” telefonul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO