Business Internaţional

Istoria fabuloasă a mărcii Volvo sau cum a decis un inginer sa facă maşina pe banii lui

Istoria fabuloasă a mărcii Volvo sau cum a decis un...

Autor: Ioana Matei

17.09.2016, 19:45 2130

Assar Thorvald Nathanael Gabrielsson (1891 - 1962) este industriaşul suedez la iniţiativa căruia s-a lansat compania producătoare de autovehicule Volvo (cuvântul ”volvo„ înseamnă în latină ”mă rostogolesc„). El a colaborat cu inginerul Gustaf Larson (1887 – 1968) pentru a dezvolta primul model al autoturismului suedez. Anul trecut, compania a vândut 503.127 de autoturisme şi a avut un profit operaţional de 6,62 miliarde de coroane suedeze (778 de milioane de dolari).

Volvo a fost creată în 1915, ca subsidiară a companiei AB SKF, axată pe producţia de rulmenţi cu bile. Assar Gabrielsson şi-a luat licenţa în economie şi a lucrat ca director de vânzări al companiei de producţie de rulmenţi SKF din Göteborg la începutul anilor 1900. Assar Gabrielsson şi-a întâlnit vechiul prieten Gustaf Larson în Stockholm, în 1924, prilej cu care i-a dezvăluit planurile sale de a lansa un nou autorism.

Gustaf Larson lucrase pentru SKF în 1917 şi 1918, iar în perioada în care l-a întâlnit pe Gabrielsson era angajat al companiei AB Galgo din Stockholm. Cei doi au făcut o înţelegere în 1924 şi au semnat un contract scris abia un an mai târziu, pe 16 decembrie 1925. În acest contract erau specificate responsabilităţile lui Gustaf în dezvoltarea noului autoturism: aspectele inginereşti ale dezvoltării noii maşini, precum şi conceperea unui plan de investiţii legat de crearea unei noi linii de producţie. Gustaf avea să fie recompensat pentru munca sa doar dacă lucrurile ar fi mers bine, după producţia a cel puţin 100 de maşini; obiectiv care a fost atins înainte de 1 ianuarie 1928.

Gabrielsson a preluat riscurile economice, iar Gustaf, în cel mai rău caz, ar fi lucrat la dezvoltarea proiectului fără să fie remunerat. Gabrielsson a folosit pentru dezvoltarea proiectului comisioanele suplimentare pe care le-a economisit ca managing director al subsidiarei SKF din Paris (1921-1922). 

Citiţi continuarea articolului pe businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO