Business Internaţional

Guvernul maghiar va impune şi furnizorilor de conţinut online o taxă pe publicitate

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Liviu Popescu

06.08.2014, 00:00 260

Companiile sau site-urile din Ungaria care se ocupă cu distribuţia de conţinut online, cum ar fi blog-urile, clipurile video, muzică sau fişiere, ar trebui să aibă propria contribuţie la plata noilor taxe pe publicitate, susţine secretarul de stat Laszlo L. Simon, citat de Budapest Business Journal.

În luna iunie parlamentul ungar a adoptat taxa pe veniturile anuale din publicitate ale companiilor de media, măsură care a stârnit proteste din partea a peste 60 de televiziuni, radiouri, publicaţii şi site-uri de presă maghiare.

Janos Lazar, şeful cancelariei premierului Viktor Orban, a spus că taxele colectate de la furnizorii de conţinut pe internet vor fi cheltuite pentru îmbunătăţirea infrastructurii şcolare, dar Simon a afirmat că taxa nu a fost planificată pentru a susţine o cauză specială şi va merge în vistieria statului.

Secretarul de stat a adăugat că noua taxă nu ţinteşte în mod special RTL Klub, cea mai mare televiziune independentă din Ungaria deţinută de grupul german Bertelsmann, care transmite reportaje critice la adresa guvernului. „Compania generează profit mare în fiecare an, iar plata câtora miliarde de forinţi sub formă de taxe nu o va ruina“, a adăugat Simon.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO