Era produselor chinezeşti ieftine se apropie desfârşit, a avertizat joi unul dintre cei mai mari furnizori careaprovizionează Vestul cu mărfuri din statulasiatic, potrivit Financial Times.
Li&Fung, care livrează mărfuri cătrecompanii ca Wallmart - cel mai mare retailer dinSUA - sau retaileri de îmbrăcăminte precum Gap înSUA şi Debenhams în Europa, a anunţat joi că "amintrat într-o nouă eră a preţurilor ridicate", pe măsură cecompaniile transferă scumpirea materiilor prime şi a costurilor cuforţa de muncă în tariful produsului finit.
Chinezii nu mai au voie săfolosească cuvântul "lux"
Distribuitorul cu sediul la Hong Kong a anunţatrezultate financiare record aferente ultuimului an, însă mesajulcare a străpuns la conferinţa de presă a fost declaraţiapreşedintelui Bruce Rockowitz. "Preţurile mari sunt aici să rămână.În acest punct, retailerii nu ştiu exact ce să transfere spreconsumatori şi ce să absoarbă ei", a declarat liderul furnizoruluide mărfuri chinezeşti.
Compania producătoare de bunuri de consum din Hong Kong aobţinut anul trecut un profit în creştere cu 27%, la 4,28 miliardedolari HK (550 milioane dolari), în timp ce vânzările au avansat cu19%, la 124 miliarde dolari HK.
Rockowitz a explicat că în ultimii 20 de ani scăderea preţurilora obligat compania să crească livrările pentru a menţine avansulveniturilor. Majorarea costurilor cu forţa de muncă în China adeterminat Li&Fung să transfere producţia în ţări undesalariile sunt mai mici, precum Bangladesh, Vietnam şi Indonesia.În prezent, compania produce în China numai 25% din confecţiilesale, ca urmare a creşterii ponderii operaţiunilor din Bangladeshşi Vietnam în activităţile grupului.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels