Business Internaţional

Echipă naţională, caut sponsor

Echipă naţională, caut sponsor
05.07.2010, 23:05 58

Federaţia engleză de Fotbal (FA) a pierdut un pariu importantdin cauză că echipa Angliei a ieşit pe uşa din spate la CampionatulMondial din Africa de Sud. Mizând pe un turneu de excepţie făcut deRooney & Co., FA nu a mai înnoit un contract de sponsorizare de20 de milioane de lire sterline, în speranţa că după turneul finalva găsi un sponsor dispus să plătească dublu, scrie The Telegraph.După parcursul ruşinos, nimeni nu mai vrea să îşi lege imaginea denaţionala albionului. Un purtător de cuvânt al instituţieifinanciare Nationwide, al cărei contract de sponsorizare cu echipanaţională de fotbal a Angliei expiră la sfârşitul lunii, a spus căgrupul a fost "mulţumit" de colaborarea care "i-a ajutat să devinămai vizibili pentru clienţi", însă a confirmat că "există slabeşanse" ca acest contract să fie reînnoit. Înainte de Cupa Mondială,Nationwide a fost dispus să plătească alte 20 mil. lire sterlinepentru alţi patru ani, însă Federaţia Fotbalului (FA) a dorit maimult, anticipând un turneu de succes. Surse apropiate au spus că FAnu a reînnoit contractul cu Nationwide înainte de CampionatulMondial în speranţa că după turneu va putea încheia un acord de 40mil. lire sterline. FA, care este aspru criticată pentru că ariscat contractul sperând că echipa naţională va avea succes, seconfruntă acum cu provocări majore, fiind nevoită să găsească unsponsor nou. În prezent se poartă discuţii cu companii precumBlackberry, O2, Facebook şi Orange. Un expert în branding aavertizat că "după performanţa de la Cupa Mondială, brandul Anglieieste asociat cu ruşinea. Sponsorii importanţi de la nivel mondialşi-au redus deja cheltuielile, iar Anglia va fi undeva la coadalistei de acorduri dezirabile".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO