Business Internaţional

Dupa esecul negocierilor cu Yahoo!, seful diviziei online a Microsoft isi da demisia

25.07.2008, 17:45 12

Kevin Johnson, directorul diviziei de afaceri online a Microsoft, si-a anuntat demisia din cadrul companiei, acesta urmand sa ocupe pozitia de director executiv al Juniper Networks, producator american de echipamente pentru retele si solutii de securitate IT, scrie International Herald Tribune.
Plecarea lui Johnson, 47 de ani, survine in momentul in care directorul executiv al gigantului software, Steve Ballmer, si-a anuntat intentia de a restructura departamentele de conducere ale diviziilor de publicitate online si a motorului de cautare.
Microsoft se afla pe locul al treilea pe segmentul motoarelor de cautare pe internet, in spatele rivalilor Google si Yahoo!, in ciuda cheltuielilor masive efectuate de gigantul american in acest sector.
Demisia lui Johnson vine de asemenea la scurt timp dupa esecul negocierilor pentru preluarea portalului american Yahoo!, negocieri in care Kevin Johnson a jucat un rol central.
Johnson coordona atat divizia de servicii online a Microsoft, cat si cea responsabila de sistemul de operare Windows. Compania urmeaza sa angajeze doi directori pentru a prelua responsabilitatile lui Johnson. Reprezentantii Microsoft au recunoscut faptul ca au nevoie de o noua conducere pentru a imbunatati performanta diviziei de servicii online.
Acestia au adaugat ca vor crea o noua pozitie de conducere de varf, iar procesul de recrutare va viza atat candidati din interiorul Microsoft, cat si din exteriorul companiei.
In trimestrul al doilea, veniturile Microsoft generate de segmentul serviciilor online au crescut cu 24% fata de intervalul corespunzator al anului precedent, ajungand la 828 mil. dolari (525,64 mil. euro).
Insa, pierderile suferite de divizie s-au dublat comparativ cu perioada similara a lui 2007, totalizand 488 mil. dolari (309,80 mil. euro).
Analistii sunt de parere ca performanta diviziei online a Microsoft a inceput sa scada cu mult timp inainte ca Jonhson sa preia functia de conducere, in septembrie 2005.
"Insa nici nu a reusit sa o redreseze. Exista foarte multe intrebari referitoare la businessul diviziei de servicii online, in special datorita faptului ca Microsoft a cheltuit foarte mult pe acest segment, fara a avea insa rezultate notabile", a declarat analistul Charles di Bona de la Sanford Bernstein.
Kevin Johnson s-a alaturat Microsoft in 1992, dupa ce a lucrat anterior la IBM, ocupand in principal pozitii in domeniul vanzarilor si marketingului.
In luna februarie a acestui an, Johnson a considerat ca preluarea integrala a Yahoo! reprezinta cea mai buna metoda de a revitaliza divizia online.
Oferta de 44,6 mld. dolari (28,3 mld. euro) a gigantului software a atras si sprijinul miliardarului Carl Icahn, care planuieste inlocuirea consiliului de conducere al Yahoo! pentru a forta vanzarea companiei.

Kevin Johnson, directorul diviziei de afaceri online a Microsoft, va parasi compania pentru a deveni CEO al Juniper Networks.

Plecarea sa vine la scurt timp dupa esuarea negocierilor pentru preluarea Yahoo! si dupa ce Steve Ballmer, CEO al Microsoft, si-a anuntat intentia de a restructura conducerea diviziei de publicitate online din cadrul companiei.

Inlocuitorii sai ar putea fi recrutati atat din interiorul Microsoft, cat si din exteriorul companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO