Business Internaţional

Din NBA in apa minerala

17.08.2004, 00:00 18



Autoritatile din Serbia au dat un termen mai mic de o luna celui mai mare producator national de apa minerala, Knjaz Milos, pentru a incheia un acord cu baschetbalistul Vlade Divaci privind vanzarea unui pachet majoritar de actiuni. Partile, care negociaza sub supravegherea guvernului, au ca termen limita data de 6 septembrie pentru a incheia un parteneriat strategic, a indicat Agentia de Privatizare. Reprezentatii Knjaz Milos si Divaci, jucator al echipei americane Los Angeles Lakers, au inceput discutiile in vederea crearii unui parteneriat in anul 2003, determinand guvernul sa elimine din cursa firme precum Coca Cola, Danone sau Nestle.



Agentia nu a precizat daca va organiza o licitatie in situatia in care compania si vedeta NBA nu incheie un acord in termenul stabilit. Statul detine un pachet de 41,28% din actiunile Knjaz Milos.



Masura reprezinta un nou efort al guvernului conservator de la Belgrad pentru accelerarea vanzarii activelor de stat in vederea diminuarii deficitului bugetar, dupa ce banca centrala a avertizat ca nivelul ridicat al cheltuielilor publice impinge rata inflatiei peste tinta de 8,5%.



Un parteneriat strategic intre Divaci si Knjaz Milos ar implica o recapitalizare a firmei si posibilitatea ca Divaci sa cumpere actiunile detinute de stat si de micii actionari, potrivit agentiei.



Conducerea Knjaz Milos s-a impotrivit scoaterii la licitatie a firmei, solicitand in schimb o majorare de capital.



Capitalul Knjaz Milos se ridica, in 2003, la circa 55 milioane de euro (67,4 milioane de dolari), potrivit firmei, in vreme ce analistii i-au estimat valoarea de piata la aproximativ 100 milioane de euro. Knjaz controleaza aproape 60% din piata sarba a apelor minerale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO