Business Internaţional

Coca-Cola renunţă la un ingredient controversat din băuturile proprii

Coca-Cola renunţă la un ingredient controversat din...

Autor: Luciana Georgescu

06.05.2014, 16:41 3166

Compania americană Coca-Cola a anunţat că va renunţa la folosirea unui ingredient în toate băuturile sale, în urma unei petiţii publice pornite de o adolescentă din statul american Mississippi, scrie Associated Press.

Compania va elimina uleiul vegetal brominat din toate produsele comercializate la nivel global, inclusiv Canada şi America Latină.

Uleiul vegetal brominat a fost principala cauză a petiţiilor venite din partea Change.org, în care o adolescentă din Mississippi, Sarah Kavanagh, solicita înlăturarea acestei chimicale din componenţa produselor Gatorade şi Powerade. Substanţa a fost patentată ca produs de ignifugare şi folosirea ei este interzisă în Japonia şi Uniunea Europeană, potrivit petiţiei.

În prezent, ingredientul este încă folosit pentru produse precum Fanta sau Fresca.

Coca-Cola a anunţat că toate sucurile se încadrează în standardele de siguranţă impuse de ţările în care sunt vândute. Compania a mai spus că uleiul ajută la stabilizarea băuturilor, pentru a preveni separarea ingredientelor si pentru a păstra aromele artificiale.

Uleiul vegetal brominat va fi înlocuit de acetatul izobutirat de zaharoză, folosit în băuturile companiei de peste 14 ani de zile şi o altă substanţă prezentă în gumele de mestecat şi alte sucuri.

Reprezentanţii Coca-Cola România au declarat pentru ZF că băuturile comercializate de companie pe pieţele europene nu conţin ulei vegetal brominat. 

 „Deşi uleiul vegetal brominat (BVO) nu este folosit in nici una dintre băuturile pe care le comercializăm pe pieţele europene, acesta este folosit în unele băuturi din portofoliul nostru, comercializate în alte pieţe din lume, ca stabilizator de aromă, cu rolul de a preveni separarea anumitor ingrediente”, au spus reprezentanţii Coca-Cola România. 

Uleiul vegetal brominat continuă să apară pe eticheta unor băuturi precum Mountain Dew,  produs de Pepsi Co. şi unele sucuri comercializate de Dr Pepper, conform Associated Press.

Pepsi Co. a refuzat să ofere orice fel de informaţii, în timp ce un purtător de cuvânt al grupului Dr Pepper a declarat că reţetele sunt revizuite în mod constant, astfel încât să se răspună nevoilor clienţilor.

“Coca-Cola a depăşit aşteptările noastre. Este un lucru foarte bun că marile companii ţin cont de părerile consumatorilor”, a spus Kavanagh.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO