Business Internaţional

Ce oportunitati aduce pentru Dow Jones preluarea de catre mogulul media Rupert Murdoch

03.08.2007, 16:52 13

Daca nu ar fi fost preluat, The Wall Street Journal s-ar fi confruntat cu o prabusire a veniturilor din publicitate aduse de varianta tiparita, situatie care afecteaza industria presei scrise, si cu o competitie puternica pe piata livrarilor stirilor economice, scrie Globe and Mail.
Achizitia de catre conglomeratul media condus de Rupert Murdoch va oferi publisherului Dow Jones acces la mult mai multe oportunitati, de care nu ar fi dispus in alte conditii. De exemplu, va beneficia de capital pentru a investi in noi canale de distributie digitala, acces la numeroase platforme media si mai multa putere de a concura impotriva rivalilor de pe piata din SUA si cea internationala.
Multi s-au opus acestei preluari, atat persoane din interiorul companiei Dow Jones, cat si din afara ei. Leslie Hill, o membra a familiei Bancroft care detine controlul asupra Dow Jones, a demisionat din pozitia de director, in semn de protest.
In scrisoarea adresata boardului in urma demisiei, ea a declarat ca nu pot fi contestate beneficiile financiare pe termen scurt rezultate in urma tranzactiei, mentionand insa ca ele nu compenseaza pierderea unei organizatii globale independente de stiri cu o integritate si o credibilitate fara egal.
In acelasi timp, directorii Dow Jones au admis ca ar fi intampinat multe dificultati ca entitate de sine statatoare, recunoscand oportunitatile de extindere sub conducerea lui Murdoch.
Dow Jones ar putea plati daune de 165 mil. $ daca fuziunea cu News Corporation va esua, conform clauzelor contractuale. Sub prevederile contractului incheiat, News Corp, care detine The Times, va plati actionarilor Dow Jones 60 dolari cash pentru fiecare actiune detinuta, valoare cu 67% mai mare decat pretul actiunilor inainte ca oferta sa fie facuta publica pe 1 mai.
In ciuda reputatiei pe care o are in lumea afacerilor, Dow Jones ramane o companie relativ mica in peisajul media, care este intr-o masura din ce in ce mai mare dominat de companii mari, inregistrand venituri de numai 1,8 miliarde de dolari anul trecut.
"Cu venituri anuale de aproximativ 30 miliarde de dolari, News Corp. are banii necesari pentru a investi in afacerea noastra intr-o masura in care noi nu ne-am fi permis", spune Richard Zannino, CEO al companiei Dow Jones.
Murdoch planuieste deja sa lanseze un canal de business, dar oportunitatea de-a folosi numele brandurilor Dow Jones si Wall Street Journal merge mult mai departe.
El nu a specificat exact ce schimbari va face in strategia online a Dow Jones, dar cu siguranta acesta va fi un domeniu pe care se va concentra, pe fondul trecerii la metodele electronice de distribuire a stirilor, incluzand internetul, difuzarea la televizor si derularea pe device-uri mobile.
Dow Jones este deja intr-un acord de content-sharing cu canalul CNBC, detinut de General Electric, pana in 2012, dar cu siguranta Murdoch se gandeste sa finalizeze acest contract mai devreme.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO