Business Internaţional

Business Magazin. Cine a fost Chung Ju-yung, fondatorul Hyundai, fiul unui fermier corean sărac şi care a vândut o vacă pentru a fugi de acasă

Business Magazin. Cine a fost Chung Ju-yung, fondatorul...
08.10.2023, 19:45 181

De la fiul unui fermier coreean sărac şi nevoit să vândă o vacă pentru a fugi de acasă, Chung Ju-yung a ajuns cel mai bogat om din ţara sa, iar compania pe care a fondat-o – Hyundai – una dintre cele mai mari din lume. Drumul de la un statut la altul nu a fost deloc uşor – nici la propriu, nici la figurat. Ce eforturi a făcut pentru a atinge o astfel de performanţă?

Născut în toamna anului 1915, visul lui Chung Ju-yung a fost acela de a deveni profesor, însă faptul că provenea dintr-o familie foarte săracă l-a forţat să renunţe la acest ideal şi să muncească din greu, încă din copilărie, pentru a-şi ajuta părinţii şi ceilalţi şase fraţi mai mici. La vârsta de 16 ani a încercat să fugă de acasă străbătând o vale periculoasă, devenită ulterior zona demilitarizată dintre Coreea de Nord şi de Sud, în drumul spre un oraş cunoscut pentru locurile de muncă din construcţii.

Prins de părinţi, a fost nevoiţi să se întoarcă, însă după alte încercări nereuşite de a pleca, în cele din urmă tânărul a vândut una dintre vacile de la fermă şi cu banii obţinuţi şi-a cumpărat un bilet de tren spre un mare oraş, Keijō, în care a reuşit să se angajeze ca bibliotecar, sperând să poată deveni ulterior contabil. Părinţii au aflat însă din nou unde era, aşa că au urmat alte tentative de a scăpa de viaţa de fermier. Când s-a ivit o nouă oportunitate, Chung s-a angajat la o fabrică de sirop, unde a lucrat timp de un an. A obţinut apoi un post de livrator, din care a avansat până în rolul de contabil.

Câştigând încrederea proprietarului afacerii, când acesta s-a îmbolnăvit a decis să îi lase businessul lui Chung, care devenise mâna sa dreaptă. Sub conducerea sa magazinul a crescut, făcând un profit frumos până la începutul celui de-al doilea război mondial, când guvernul japonez a impus un sistem de raţionalizare care a forţat businessurile coreene să renunţe la comerţul cu orez, afectând şi afacerea sa.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO