Business Magazin. Cine a fost Chung Ju-yung, fondatorul Hyundai, fiul unui fermier corean sărac şi care a vândut o vacă pentru a fugi de acasă

Ziarul Financiar 08.10.2023

De la fiul unui fermier coreean sărac şi nevoit să vândă o vacă pentru a fugi de acasă, Chung Ju-yung a ajuns cel mai bogat om din ţara sa, iar compania pe care a fondat-o – Hyundai – una dintre cele mai mari din lume. Drumul de la un statut la altul nu a fost deloc uşor – nici la propriu, nici la figurat. Ce eforturi a făcut pentru a atinge o astfel de performanţă?

Născut în toamna anului 1915, visul lui Chung Ju-yung a fost acela de a deveni profesor, însă faptul că provenea dintr-o familie foarte săracă l-a forţat să renunţe la acest ideal şi să muncească din greu, încă din copilărie, pentru a-şi ajuta părinţii şi ceilalţi şase fraţi mai mici. La vârsta de 16 ani a încercat să fugă de acasă străbătând o vale periculoasă, devenită ulterior zona demilitarizată dintre Coreea de Nord şi de Sud, în drumul spre un oraş cunoscut pentru locurile de muncă din construcţii.

Prins de părinţi, a fost nevoiţi să se întoarcă, însă după alte încercări nereuşite de a pleca, în cele din urmă tânărul a vândut una dintre vacile de la fermă şi cu banii obţinuţi şi-a cumpărat un bilet de tren spre un mare oraş, Keijō, în care a reuşit să se angajeze ca bibliotecar, sperând să poată deveni ulterior contabil. Părinţii au aflat însă din nou unde era, aşa că au urmat alte tentative de a scăpa de viaţa de fermier. Când s-a ivit o nouă oportunitate, Chung s-a angajat la o fabrică de sirop, unde a lucrat timp de un an. A obţinut apoi un post de livrator, din care a avansat până în rolul de contabil.

Câştigând încrederea proprietarului afacerii, când acesta s-a îmbolnăvit a decis să îi lase businessul lui Chung, care devenise mâna sa dreaptă. Sub conducerea sa magazinul a crescut, făcând un profit frumos până la începutul celui de-al doilea război mondial, când guvernul japonez a impus un sistem de raţionalizare care a forţat businessurile coreene să renunţe la comerţul cu orez, afectând şi afacerea sa.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro